Zajlanak a hidak és átkelők munkálatai az M1-es bővítése során. Az MKIF galérián mutatta be a munkálatok részleteit.
Újabb galériával és poszttal számolt be az M1-es autópályát bővítő MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az óriásprojekt munkálatairól. A munkálatok M0-Concó közötti 78 kilométeres szakaszának bővítése során 72 db hidat, felüljárót kell át- vagy teljesen újjáépíteni, mivel a kiszélesített pálya nem férne el alattuk, vagy felettük – írják.
Felhívják a figyelmet, hogy vannak olyan hidak is, melyeket akár például elhelyezkedésük miatt észre sem vesznek a pályán közlekedők: az ezeknek a hidaknak az átépítéséhez és kiszélesítéséhez szükséges bontási folyamatok az időjárási körülmények ellenére is zajlanak.
Az M1-es bővítése során az M0-s és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus végéig, a Bábolna térségében található Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus végéig készül el, ezután folytatódik majd tovább haladva a fejlesztés. Az 1-es sztráda ezáltal 78 km hosszan bővül 2x3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül. Így akár 2x4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között.
A város 5,4 kilométerrel bővíti kerékpárút-hálózatát a folyópart felé. A projekt többek között a kerékpársávok, a vasúti átvezetések és a főúti átkelések fejlesztését is célozza.
Átadták a több mint 2 kilométeres déli átkötő útszakaszt, amely Alsóerdőt köti össze Zalabesenyővel. A fejlesztés a Kovács Károly Városépítő Program részeként valósult meg.