A közel 50 kilométeres pálya jelenleg dízelvontatású mellékvonalként működik, jelentősen korlátozott sebességgel.
A TED-en megjelent a Zalaegerszeg-Rédics vasútvonal tervezési közbeszerzése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívása szerint a projekt célja a 48,7 kilométeres pálya felújítása a megyeszékhely és a szlovén határnál fekvő község között.
A hirdetményből kiderül, az egyvágányú vasútvonal jelen állapotában dízelvontatású mellékvonalként működik, melyen jelentős lassújel korlátozza a sebességet. A vonal hat állomást és nyolc megállóhelyet foglal magába.
A majdani nyertes feladata többek közt az engedélyes és kivitelezésre alkalmas tenderterv elkészítése lesz. Ugyanakkor a korábban elkészült Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) felülvizsgálata és egy költség-haszon elemzés készítése is a feladatok közt szerepel.
A szóban forgó vasúti pályát 1890-ben adták át, korábban Alsólendván át egészen Csáktornyáig vezetett, ám a trianoni döntés kettészelte. A magyarországi Rédics és a szlovéniai (korábban jugoszláviai) Alsdólendva közötti szakaszát felszedték 1947-ben, a második világháború után.
Pár év múlva a Havanna-telep és a Szent Lőrinc-telep érintésével egészen a Gloriett-telepig közlekedhet a 42-es villamos.
Huszonöt közlekedési beruházás, köztük motorvonatok beszerzése, a Déli körvasút II. ütemében szereplő fejlesztések, a gödöllői- és a csömöri HÉV rekonstrukciójának és az M2-es metróval való összeköttetésének előkészítése is megvalósulhat egy új kormányhatározat szerint, még az uniós támogatási kérelmek elbírálása előtt.