Az újonnan kiépülő vasúti pálya 250-350 km/h-s sebességet is lehetővé tehet.
Megjelent a közbeszerzési tájékoztató a Budapest-Kolozsvár közötti nagysebességű vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. A Budapestet Kolozsvárral összekötő nagysebességű vasút országhatárig történő kiépítésének főbb adatai:
A fejlesztés keretében speciális műtárgyakat hoznának létre, különösen nagyobb folyók és folyamok (különösen a Tisza, Körös, Szamos), valamint nagy forgalmú közutak keresztezésénél, a városi környezetben, nehéz domborzati viszonyok között műtárgyakat, hidakat, alagutakat létesítenek. A szerződés teljesítése során legalább két folyó keresztezésre, illetve két közúti keresztezésre lehet számítani az elemzések során.
A hazai szakaszra vonatkozóan szükséges a kiválasztott változat pályageometriai tanulmányterv szintű kidolgozása, közel 250-300 km hosszú egybefüggő vasúti pályára vonatkozóan, a meglévő vasúti vonalak részbeni felhasználásával.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.