A Cinkotai útnál mostantól nem kell a vasúti sorompó miatt felgyűlt dugóknál várakozni az autósoknak.
A járványügyi helyzet ellenére is nagy erőkkel zajlik a munkavégzés a Rákos-Hatvan vonalszakaszon - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése két részletben valósul meg:
A beszámolóból kiderül, május közepén megtörtént a XVII. kerületi Cinkotai úti közúti felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése. A Cinkotai út közlekedési szerepe kettős: egyrészt a kerület északi és déli részét kapcsolja össze, másrészt a fővárosban kijelölt közúti teherforgalmi folyosók egyike. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésével elkerülhetők a sorompók előtti torlódások, csökkenhet a környék járműforgalomból származó környezetterhelése és rövidülnek az eljutási idők ezen az útvonalon.
A szintén XVII. kerületi Tarcsai úti közúti felüljárót várhatóan 2020 szeptemberétől adják át a forgalomnak. Ezt követően egyszerűbbé válik az eljutás a kerület központi részeiből az M0 és M3 autópálya irányába és fordítva.
A felüljárók, amellett, hogy a közúti forgalom lebonyolítását segítik, hozzájárulnak az elővárosi vasúti menetrend sűrítésének lehetőségéhez is.
A NIF összegzése kitér a Rákos-Gödöllő szakaszra, ahol az Akadémia-Újtelep megállóhelyen a perontető alapozása és a peron építése folyik. A P+R parkoló építése a közműkiváltásokat követően, május végén kezdődhet. Rákosligeten az üzemi épület felújítása, Rákoscsaba-Újtelepen a perontető, míg Rákoscsabán a P+R parkoló építése zajlik.
Pécelen épül a P+R parkoló az állomás északi oldalán. Jelenleg a perontető alaptestek építése és az aluljáró burkolása van folyamatban. A peronburkolatok végleges kialakítása a peronbútorok elhelyezésével egyidejűleg történhet. A felvételi épület közműveinek épületen kívüli hálózathoz való csatlakoztatása megtörtént.
A Pécel és Aszód közötti szakaszon a 2019. decemberi forgalomba helyezés óta a vonatközlekedés folyamatos. A nyíltvonali szakaszokon végzett munkákat követően a hangsúly az állomási, megállóhelyi és pályamenti beavatkozásokra kerül. A Pécel-Isaszeg vonalszakaszon épül a vízelvezető árok.
Átadták a forgalom számára az isaszegi felüljáró mellett vezető szervizutat, így folytatódhat a híd háttöltésének építése. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésére várhatóan 2020 novemberében kerül sor.
Isaszegen egy gyalogos aluljáró is készül, ennek átadása várhatóan június végén lesz. Az aluljáró ideiglenes forgalomba helyezését követően a „B” peront is innen lehet megközelíteni. A liftek üzembe helyezéséig az akadálymentes közlekedés továbbra is a jelenlegi gyalogos útvonalon lesz biztosított. A nyár végén kezdődő zajvédő fal építéseket követően az állomás területét már csak itt, illetve a Bem utcai szintbeli útátjáróban lehet gyalogosan keresztezni. Ezzel az eddigi balesetveszélyes állapot megszűnik. A perontetők burkolása hamarosan elkészül, a peronburkolatok végleges kialakítását idén nyárra tervezik. A felvételi épület felújítása május közepén vette kezdetét, és tervezetten idén novemberben fejeződik be.
A Gödöllő-Hatvan vonalszakaszon folyamatban vannak a perontető építések és a magasépítési munkák.
Gödöllőn zajlik a HÉV végállomás átépítése, épül a felvételi épület és a MÁV-HÉV üzemi épület.
Aszódón készül az új pályafenntartási és biztosítóberendezési szolgálati épület. Készülnek az állomási előterek és P+R parkolók, valamint a buszfordulók. A Tura és Hatvan közötti pályaszakaszon ívkorrekciós munkák folynak.
A teljes vonalszakaszon Rákos állomástól Hatvanig folyamatosan, szakaszonként épülnek a zajvédő falak.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.