2024.11.21, Csütörtök
Fontos közlekedési folyosó nyert vasúti felüljárót Budapesten
illusztráció - Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Fontos közlekedési folyosó nyert vasúti felüljárót Budapesten

magyarepitok.hu

2020.05.28. 15:37 - Hegedűs Gergely

A Cinkotai útnál mostantól nem kell a vasúti sorompó miatt felgyűlt dugóknál várakozni az autósoknak.

Hirdetés

A járványügyi helyzet ellenére is nagy erőkkel zajlik a munkavégzés a Rákos-Hatvan vonalszakaszon - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése két részletben valósul meg:

  • a Rákos és Gödöllő közötti vonalszakasz korszerűsítését a Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. végzi,
  • míg Gödöllő és Hatvan között a pályaépítést a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi.


A közúti és a vasúti forgalom is előre lép a felüljárókkal

A beszámolóból kiderül, május közepén megtörtént a XVII. kerületi Cinkotai úti közúti felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése. A Cinkotai út közlekedési szerepe kettős: egyrészt a kerület északi és déli részét kapcsolja össze, másrészt a fővárosban kijelölt közúti teherforgalmi folyosók egyike. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésével elkerülhetők a sorompók előtti torlódások, csökkenhet a környék járműforgalomból származó környezetterhelése és rövidülnek az eljutási idők ezen az útvonalon.

A felüljáró a kivitelezés közben - fotó: google


A szintén XVII. kerületi Tarcsai úti közúti felüljárót várhatóan 2020 szeptemberétől adják át a forgalomnak. Ezt követően egyszerűbbé válik az eljutás a kerület központi részeiből az M0 és M3 autópálya irányába és fordítva.

A felüljárók, amellett, hogy a közúti forgalom lebonyolítását segítik, hozzájárulnak az elővárosi vasúti menetrend sűrítésének lehetőségéhez is.


Isaszeg is felüljárót kap, novemberben adják át

A NIF összegzése kitér a Rákos-Gödöllő szakaszra, ahol az Akadémia-Újtelep megállóhelyen a perontető alapozása és a peron építése folyik. A P+R parkoló építése a közműkiváltásokat követően, május végén kezdődhet. Rákosligeten az üzemi épület felújítása, Rákoscsaba-Újtelepen a perontető, míg Rákoscsabán a P+R parkoló építése zajlik.

Pécelen épül a P+R parkoló az állomás északi oldalán. Jelenleg a perontető alaptestek építése és az aluljáró burkolása van folyamatban. A peronburkolatok végleges kialakítása a peronbútorok elhelyezésével egyidejűleg történhet. A felvételi épület közműveinek épületen kívüli hálózathoz való csatlakoztatása megtörtént.

A Pécel és Aszód közötti szakaszon a 2019. decemberi forgalomba helyezés óta a vonatközlekedés folyamatos. A nyíltvonali szakaszokon végzett munkákat követően a hangsúly az állomási, megállóhelyi és pályamenti beavatkozásokra kerül. A Pécel-Isaszeg vonalszakaszon épül a vízelvezető árok.

Átadták a forgalom számára az isaszegi felüljáró mellett vezető szervizutat, így folytatódhat a híd háttöltésének építése. A felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésére várhatóan 2020 novemberében kerül sor.


Gödöllőn komoly magasépítési munkák zajlanak

Isaszegen egy gyalogos aluljáró is készül, ennek átadása várhatóan június végén lesz. Az aluljáró ideiglenes forgalomba helyezését követően a „B” peront is innen lehet megközelíteni. A liftek üzembe helyezéséig az akadálymentes közlekedés továbbra is a jelenlegi gyalogos útvonalon lesz biztosított. A nyár végén kezdődő zajvédő fal építéseket követően az állomás területét már csak itt, illetve a Bem utcai szintbeli útátjáróban lehet gyalogosan keresztezni. Ezzel az eddigi balesetveszélyes állapot megszűnik. A perontetők burkolása hamarosan elkészül, a peronburkolatok végleges kialakítását idén nyárra tervezik. A felvételi épület felújítása május közepén vette kezdetét, és tervezetten idén novemberben fejeződik be.

A Gödöllő-Hatvan vonalszakaszon folyamatban vannak a perontető építések és a magasépítési munkák.

Gödöllőn zajlik a HÉV végállomás átépítése, épül a felvételi épület és a MÁV-HÉV üzemi épület. 

Aszódón készül az új pályafenntartási és biztosítóberendezési szolgálati épület. Készülnek az állomási előterek és P+R parkolók, valamint a buszfordulók. A Tura és Hatvan közötti pályaszakaszon ívkorrekciós munkák folynak.

A teljes vonalszakaszon Rákos állomástól Hatvanig folyamatosan, szakaszonként épülnek a zajvédő falak.

Galéria

VasútfejlesztésStrabagNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Swietelsky Vasúttechnika Kft.

Hírlevél

Hirdetés