A NIF ajánlati felhívást tett közzé a hibrid járművek tárolására szolgáló csarnok tervezésére.
Legutóbb egy a tervezővel készült interjúnkban számoltunk be a hazánkban egyedülálló vasút-villamos rendszerről. A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
Most a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette egy hódmezővásárhelyi, a tram-train járművek tárolására alkalmas kocsiszín tervezéséről szóló ajánlati felhívást. A nyertes ajánlattevőnek a tervezés során engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kell készítenie, emellett be kell szereznie a szükséges hatósági engedélyeket is.
A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train járművekről legutóbb januári videóval kiegészített cikkünkben számoltunk be, amikor megérkezett az első szerelvény az országba.
Azóta már a második szerelvényt is Szentesre szállították március közepén; a MÁV Zrt. tájékoztatása szerint pedig a tavasz folyamán a harmadik jármű is befuthat.
A tervezés során − többek között − az alábbi szempontokat szükséges figyelembe venni:
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.