2021.09.24, Péntek
Tárolócsarnokot kapnak a különleges vasúti hibrid járművek
Fotók: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

Tárolócsarnokot kapnak a különleges vasúti hibrid járművek

magyarepitok.hu, MÁV Zrt.

2021.04.07. 13:17 - Kolinek Nóra

A NIF ajánlati felhívást tett közzé a hibrid járművek tárolására szolgáló csarnok tervezésére.

Hirdetés

Legutóbb egy a tervezővel készült interjúnkban számoltunk be a hazánkban egyedülálló vasút-villamos rendszerről. A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

Most a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette egy hódmezővásárhelyi, a tram-train járművek tárolására alkalmas kocsiszín tervezéséről szóló ajánlati felhívást. A nyertes ajánlattevőnek a tervezés során engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kell készítenie, emellett be kell szereznie a szükséges hatósági engedélyeket is.

A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train járművekről legutóbb januári videóval kiegészített cikkünkben számoltunk be, amikor megérkezett az első szerelvény az országba.

Azóta már a második szerelvényt is Szentesre szállították március közepén; a MÁV Zrt. tájékoztatása szerint pedig a tavasz folyamán a harmadik jármű is befuthat.

 

 

A csarnokban 4,5 kilométer vágánynak kell helyet kapnia

A tervezés során − többek között − az alábbi szempontokat szükséges figyelembe venni:

  • a járműtároló csarnoknak 8 jármű befogadására kell alkalmasnak lennie;
  • a hódmezővásárhelyi állomás mellett létesülő városi vasúti végállomáshoz kell vágánnyal és felsővezetékkel csatlakoznia;
  • a csarnok vágányhálózatának legalább 1,5 km egybefüggő csatlakozó vágányt, és legalább 3 km hosszú egymással párhuzamosan futó tároló vágányt kell tartalmaznia a szükséges kitérőkkel és biztosítóberendezéssel;
  • a helyiségben biztosítani kell a 600 V (egyenáram) feszültségű felsővezeték-hálózatot a járművek temperálásához;
  • ki kell építeni az éjszakai tárolási idő alatti járműtakarításhoz szükséges infrastruktúrát és a személyzet tartózkodó és szociális helyiségeit, valamint a raktárhelyiségeket;
  • továbbá gondoskodni kell a megfelelő tűzvédelmi- és vagyonvédelmi rendszerekről.

Galéria

VasútfejlesztésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)MÁVtram-trainSzegedHódmezővásárhely

Hírlevél

Hirdetés