2021.11.29
A menetrend szerinti szerelvény november 29-én, hétfőn hajnali fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról. Ezzel a NIF és a Swietelsky Vasúttechnika újabb nagy projektje valósult meg. Stábunk videot is készített a korábbi próbaútról.
2021.06.22
Tovább dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika az M3-as metró felújításán. A cég élére az év elején új ügyvezetők kerültek. Mindketten igen tapasztalt szakemberek, dolgoztak már számos építőipari beruházáson, de mindkettőjüknek a vasút jelenti a szakma csúcsát. Vadkerti-Tóth Tihamérral és Vingelmann Szabolccsal, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetőivel beszélgettünk a kinevezésük óta eltelt fél év munkájáról, és arról, hogy mit szeretnének elérni a több mint 360 főt foglalkoztató cég élén. Mindemellett megkérdeztük őket az M3-as metró építkezéséről is az aktuális sajtóhírek kapcsán.
2021.06.04
Engedélyezés terv készülhet a magyar határig összesen több mint 16 kilométernyi vasúti sínre és 2,1 kilométernyi villamospályára.
2021.04.07
A NIF ajánlati felhívást tett közzé a hibrid járművek tárolására szolgáló csarnok tervezésére.
2021.01.11
A különleges szállítmány december végén indult el Valenciából, és Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg a szentesi járműbiztosítási telephelyre.
2020.03.20
A 94 P+R parkoló mellett 288 B+R parkolót és 485 kerékpártámaszt is kialakít a kivitelező Strabag.
2019.03.24
Minden a tervek szerint halad a tram-train nagyvasúti beruházásában.
2018.11.12
A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamos és vasúti közlekedést összekapcsoló járat munkálatain a Swietelsky Vasúttechnika, a Strabag és a Sade is dolgozik.
2018.10.04
A Swietelsky Vasúttechnika megerősítette az épülő Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonalon fekvő algyői hidat, már folyamatban vannak a kötelező tesztek.
2018.07.17
Az algyői cég végzi a hódmezővásárhelyi szakaszon a csatorna kiváltási munkákat, mely során különleges csőbélelési technológiát is alkalmaznak.
2018.01.31
A szegedi Rendező pályaudvaron karbantartó csarnokot hoznak létre a járművek számára, a kivitelező kiválasztása tavasszal várható.
2017.11.23
Szegeden és Hódmezővásárhelyen is elindult a gázközmű kiváltás, maga a vasútépítés pedig tavasszal kezdődhet el.
2016.12.29
A 13 milliárdos beruházás által átszállásmentesen lehet villamosozni Szeged és Hódmezővásárhely villamosmegállói között, a járművek a tervek szerint 20 percenként közlekednek majd.
2021.11.04
A hazánkban egyedülállónak számító közlekedési megoldás nagyvasúti kivitelezési munkáit a Swietelsky Vasúttechnika Kft. valósította meg.
2021.06.22
A Swietelsky Vasúttechnika 22 kilométernyi nagyvasúti pályát modernizált, hidakat újított fel és több állomásépületen is dolgozott.
2021.04.08
Az átjárhatóság érdekében át kellett programozni a vasúti biztosítóberendezést, hogy felismerje az új típusú járműveket.
2021.03.31
A vasútvillamos projekt nem csupán egy meglévő infrastruktúra felújítását vagy egy új vonal létesítését jelentette, hanem egy hibrid rendszert kellett megterveznie a Főmterv, illetve az Utiber szakembereinek.
2020.12.02
A Strabag és a Belfry kivitelezésében közel 4 kilométernyi villamospálya épült meg Hódmezővásárhelyen, mely közvetlen összeköttetést nyert az országos vasúthálózattal.
2019.06.25
A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő vasút-villamos járműkarbantartó létesítményét 3,27 milliárd forintból építik meg.
2019.02.11
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti és villamos-összeköttetést megteremtő közlekedési beruházáson a Strabag, a Swietelsky, a Sade, illetve a Délút is dolgozik.
2018.11.08
Fontos lépéshez érkezett a hazánkban elsőként Szegeden kiépülő tram-train projektje. A megújult algyői Tisza-híd próbaterhelésén a Magyar Építők tévés stábja is ott volt.
2018.09.20
Szegeden építenek járműkarbantartó csarnokot a városokat összekötő új járműveknek.
2018.03.29
A Swietelsky megkezdi a Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely közötti vasúti szakaszok korszerűsítését, illetve a második vágányok megépítését.
2017.12.21
A Swietelsky építi át a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő egyedi közlekedési eszköz által használt vasúti szakaszt egy 25,6 milliárd forintos beruházás keretében.
2017.09.01
A közel 9 milliárd forint értékben megkötött szerződés nyomán elindulhat a hazánkban először alkalmazott közlekedési eszköz pályájának kiépítése Szegeden és Hódmezővásárhelyen.
2016.05.24
A Magyarországon eddig nem alkalmazott tram-train által átszállásmentes utazások válnak lehetővé a belvárosi és a városhatárokon túli célpontok között.