A Magyarországon eddig nem alkalmazott tram-train által átszállásmentes utazások válnak lehetővé a belvárosi és a városhatárokon túli célpontok között.
Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) éves fejlesztési keretében megjelent a Hódmezővásárhely-Szeged közötti traim-train megvalósításához szükséges forrás. A Magyar Közlönyben leírtak szerint a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi, a keretösszeg 13,25 milliárd forint, a támogatási intenzitás százszázalékos.
A közlönyből az is kiderül, hogy a rendszer kiépüléséhez szükséges nyolc darab jármű beszerzésére további 10 milliárdos keret áll rendelkezésre.
A tram-train a települések belterületét kiszolgáló villamosokat (vasutakat) és a városhatárokon kívüli hagyományos vasutakat kapcsolja össze úgy, hogy a hálózaton átszállásmentes utazások váljanak lehetővé a városon kívüli területek és a városközpont között. A rendszert a világon először 1992-ben Karlsruhéban valósították meg, itt a városi villamos a helyi közúti vasúthálózatot elhagyva (kétáramnemű járművek alkalmazásával) a regionális nagyvasúti hálózaton közlekedik tovább.
Az epiteszforum.hu korábban azt írta, Szeged és Hódmezővásárhely között naponta több mint 80 pár busz közeledik, több mint 15 000 utassal. A vasúti infrastruktúra ezzel szemben alacsonyan kihasznált, 12 pár vonat közlekedik a két város között.
A tram-train csúcsidőben 20 perces követési idővel járna a tervek szerint, Szegeden az 1-es villamos vonalára csatlakozik és a Széchenyi térig közlekedik majd.
A közlönyben egy másik jelentős, a térséget érintő beruházás is helyet kapott, szintén az IKOP keretében teremtik meg a Szeged és Újszeged vasútállomások között vasúti kapcsolatot egy vegyesforgalmú Tisza-híd építésével. Az erre elkülönített keretösszeg 15,5 millárd forint.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, utóbbi fejlesztés sok évtizedes hiányt pótolva összeköti Szeged nagyállomásával az 1946 óta elvágott Újszegeden végződő, Dél-Erdély felé vezető vasútvonalat.
Nyolc évnyi kényszerszünet után, egy átfogó felújítás eredményeként szombattól ismét működik majd a pécsi dzsámi mögött álló harangtorony, amely a harangjátékok idején nyolc métert emelkedik – közölte a Pécsi Egyházmegye.
Folytatja a MAHART–Szabadkikötő Zrt. a Csepeli Szabadkikötő átfogó fejlesztését. Feltételes közbeszerzési eljárást írtak ki a kikötő logisztikai infrastruktúrájának teljes körű megújítására. Ennek része: a Gabonatárház technológiai rendszerének korszerűsítése, a vasúti hálózat felújítása, a vízoldali kotrási munkálatok elvégzése, valamint az út- és közműfejlesztések.