Az R-Kord és az AŽD Praha közös projektben korszerűsítette a Szeged–Röszke–országhatár vasútvonal biztosítóberendezéseit és telepítette az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer elemeit.
Korábban beszámoltunk arról, hogy együttműködési megállapodást írt alá a V-Híd Zrt. és Közép-Kelet Európa piacvezető vasúti biztosítóberendezés-gyártója az AŽD Praha s.r.o. A közös alapítású V4SIL Kft.-ben a V-HÍD 60 százalékos tulajdoni hányaddal, az AŽD Praha pedig 40 százalékkal vesz részt.
A cseh vállalat honlapján olvasható közlemény szerint az AŽD sikeresen telepítette az ESA 44-HU típusú digitális állomási biztosítóberendezést Szeged-Rendező és Röszke vasútállomásokon, továbbá a Szeged–Röszke–országhatár vasútvonalon. A cég a V-Híd Holdinghoz tartozó R-Kord alvállalkozójaként végezte el a feladatot.
Az iho.hu cikke szerint a feladat során az AŽD korszerűsítette az állomási és a vonali biztosítóberendezéseket, továbbá vágányáramköröket telepített. Az ETCS L1 szintű egységes európai vonatbefolyásoló rendszer állandó elemeinek, a balízoknak a telepítésével is végzett a cseh cég.
Az együttműködés magában foglalta a cseh know-how és eszközök alkalmazását a végső eszköz gyártásában Magyarországon, valamint a magyar szabályozáshoz speciálisan igazított szoftver fejlesztését.
A Deák Ferenc tér és a Kálvin tér között. A munkálatokban a BKV és a Budapest Közút is érintett.
Olyan állomások újulnak meg, amelyeken eddig semmilyen épület nem volt, vagy az annyira rossz állapotú volt, hogy már el kellett bontani.