A Swietelsky megkezdi a Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely közötti vasúti szakaszok korszerűsítését, illetve a második vágányok megépítését.
Teljes nagyvasúti vágányzár mellett elindulnak a Szeged–Hódmezővásárhely tram-trainhez kapcsolódó legjelentősebb munkálatok - közölte a beruházó NIF Zrt. A következő hetekben a Swietelsky Vasúttechnika Kft. megkezdi a nettó 25,11 milliárd forintos kivitelezést, melynek keretén belül először a Hódmezővásárhelyi Népkert és Algyő közötti szakaszt, majd az Algyő és Szeged-Rókus állomások közötti szakaszt érinti munkavégzés.
A projekt keretében:
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 közepétől 100 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Szeged-Rókus és a Hódmezővásárhelyi Népkert között, Szeged-Rókus Elágazás és a Hódmezővásárhelyi Népkert között pedig javul a forgalombiztonság. A NIF Zrt. közleménye szerint a Szeged–Hódmezővásárhely térség vasúti személyszállítása az egyéni közlekedésnél is kedvezőbb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedők számára.
A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli szakaszokat a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezi.
A kivitelezéshez kapcsolódó teljes vágányzár időtartama a 135-ös vasúti vonalon 2018. április 4-től 2019. április 25-ig Szeged és Hódmezővásárhely között, míg a Hódmezővásárhelyi Népkert állomás átépítése miatt érintett 130-as vasúti vonalon 2018. április 4-től július 31-ig Hódmezővásárhely és Szentes között esedékes. Az április 4-től életbe lépő menetrend-módosítások június 15-ig, a nyári menetrendig érvényesek, de a munkafázisokhoz igazodva további változások is lesznek a felújítás befejezéséig.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.