A Swietelsky megkezdi a Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely közötti vasúti szakaszok korszerűsítését, illetve a második vágányok megépítését.
Teljes nagyvasúti vágányzár mellett elindulnak a Szeged–Hódmezővásárhely tram-trainhez kapcsolódó legjelentősebb munkálatok - közölte a beruházó NIF Zrt. A következő hetekben a Swietelsky Vasúttechnika Kft. megkezdi a nettó 25,11 milliárd forintos kivitelezést, melynek keretén belül először a Hódmezővásárhelyi Népkert és Algyő közötti szakaszt, majd az Algyő és Szeged-Rókus állomások közötti szakaszt érinti munkavégzés.
A projekt keretében:
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 közepétől 100 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Szeged-Rókus és a Hódmezővásárhelyi Népkert között, Szeged-Rókus Elágazás és a Hódmezővásárhelyi Népkert között pedig javul a forgalombiztonság. A NIF Zrt. közleménye szerint a Szeged–Hódmezővásárhely térség vasúti személyszállítása az egyéni közlekedésnél is kedvezőbb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedők számára.
A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli szakaszokat a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezi.
A kivitelezéshez kapcsolódó teljes vágányzár időtartama a 135-ös vasúti vonalon 2018. április 4-től 2019. április 25-ig Szeged és Hódmezővásárhely között, míg a Hódmezővásárhelyi Népkert állomás átépítése miatt érintett 130-as vasúti vonalon 2018. április 4-től július 31-ig Hódmezővásárhely és Szentes között esedékes. Az április 4-től életbe lépő menetrend-módosítások június 15-ig, a nyári menetrendig érvényesek, de a munkafázisokhoz igazodva további változások is lesznek a felújítás befejezéséig.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.