A Swietelsky megkezdi a Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely közötti vasúti szakaszok korszerűsítését, illetve a második vágányok megépítését.
Teljes nagyvasúti vágányzár mellett elindulnak a Szeged–Hódmezővásárhely tram-trainhez kapcsolódó legjelentősebb munkálatok - közölte a beruházó NIF Zrt. A következő hetekben a Swietelsky Vasúttechnika Kft. megkezdi a nettó 25,11 milliárd forintos kivitelezést, melynek keretén belül először a Hódmezővásárhelyi Népkert és Algyő közötti szakaszt, majd az Algyő és Szeged-Rókus állomások közötti szakaszt érinti munkavégzés.
A projekt keretében:
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 közepétől 100 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Szeged-Rókus és a Hódmezővásárhelyi Népkert között, Szeged-Rókus Elágazás és a Hódmezővásárhelyi Népkert között pedig javul a forgalombiztonság. A NIF Zrt. közleménye szerint a Szeged–Hódmezővásárhely térség vasúti személyszállítása az egyéni közlekedésnél is kedvezőbb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedők számára.
A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli szakaszokat a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezi.
A kivitelezéshez kapcsolódó teljes vágányzár időtartama a 135-ös vasúti vonalon 2018. április 4-től 2019. április 25-ig Szeged és Hódmezővásárhely között, míg a Hódmezővásárhelyi Népkert állomás átépítése miatt érintett 130-as vasúti vonalon 2018. április 4-től július 31-ig Hódmezővásárhely és Szentes között esedékes. Az április 4-től életbe lépő menetrend-módosítások június 15-ig, a nyári menetrendig érvényesek, de a munkafázisokhoz igazodva további változások is lesznek a felújítás befejezéséig.
Idén 13 nívódíjat és 4 elismerő oklevelet adtak át.
Ismét gyermekzsivaj töltötte meg a Szabadics Építőipari Zrt. nagykanizsai irodaházát, ahol december 6-án ünnepélyesen átadták a munkavállalók gyermekeinek meghirdetett rajzpályázat díjait.