A közel 9 milliárd forint értékben megkötött szerződés nyomán elindulhat a hazánkban először alkalmazott közlekedési eszköz pályájának kiépítése Szegeden és Hódmezővásárhelyen.
A TED-en megjelent a decemberben kiírt közbeszerzés eredménytájékoztatója, mely szerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkötötte a szerződést a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train létesítésére. A két nyertes ajánlattevő a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. (korábban TRSZ Kft.), mely cégek nettó 8.974.187.744 forintból tervezik és építik meg a közúti vasúti vonalat.
A közbeszerzésre két további ajánlat érkezett: a Hídépítő Zrt.-től, valamint a Dömper Kft., Subterra Raab Kft. és Pannon-Doprastav Kft. közös ajánlattevőktől.
A feladat két szakaszra oszlik: Hódmezővásárhelyi Népkert és Hódmezővásárhely nagyállomás között, valamint Szeged Rókus megállóhely és Rókus Elágazás között. Ahogyan a korábbi közbeszerzési kiírásból már kiderült, Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással.
A nyomvonal Hódmezővásárhelyen a Népkert - Ady Endre utca – Tóalj utca – Szőnyi utca – Andrássy utca – Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. A feladat része a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése is. A szakaszon kiépül a felsővezeték-hálózat, beleértve az áramátalakító, a jelző- és biztosító berendezési rendszert is.
Szegeden az 1-es villamos Rókus megállóhelye és a 135-ös számú, Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal között 800 méter hosszan jön létre a villamosvonal. Ezen a szakaszon is felsővezeték-hálózat épül a jelző- és biztosítóberendezési rendszerrel együtt.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.