A 13 milliárdos beruházás által átszállásmentesen lehet villamosozni Szeged és Hódmezővásárhely villamosmegállói között, a járművek a tervek szerint 20 percenként közlekednek majd.
Kiírták a közbeszerzést a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train megépítésére. Ahogy azt korábban megírtuk, a Magyarországon eddig nem alkalmazott tram-train által átszállásmentes utazások válnak lehetővé a belvárosi és a városhatárokon túli célpontok között.
A kiírás szerint a kivitelező feladata lesz Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal építése, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az Ady Endre utca – Tóalj utca – Szőnyi utca – Andrássy utca – Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. A projekt része a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése is. Ezen a szakaszon kiépül a felsővezeték-hálózat, beleértve az áramátalakító, valamint a jelző- és biztosítóberendezési rendszert is.
Szegeden villamosvonal épül a szegedi 1-es villamosvonal Rókus megállóhelye és a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal között 800 méter hosszan. Ezen a szakaszon is felsővezeték-hálózat épül a jelző- és biztosítóberendezési rendszerrel együtt.
A tram-train csúcsidőben 20 perces követési idővel járna a tervek szerint, Szegeden az 1-es villamos vonalára csatlakozik és a Széchenyi térig közlekedik majd. Az epiteszforum.hu korábban azt írta, Szeged és Hódmezővásárhely között naponta több mint 80 pár busz közeledik, több mint 15 000 utassal. A vasúti infrastruktúra ezzel szemben alacsonyan kihasznált, 12 pár vonat közlekedik a két város között.
A tram-train a települések belterületét kiszolgáló villamosokat (vasutakat) és a városhatárokon kívüli hagyományos vasutakat kapcsolja össze úgy, hogy a hálózaton átszállásmentes utazások váljanak lehetővé a városon kívüli területek és a városközpont között. A rendszert a világon először 1992-ben Karlsruhéban valósították meg, itt a városi villamos a helyi közúti vasúthálózatot elhagyva (kétáramnemű járművek alkalmazásával) a regionális nagyvasúti hálózaton közlekedik tovább.
A Hódmezővásárhely-Szeged közötti traim-train beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi, az IKOP éves keretében az erre szánt összeg 13,25 milliárd forint, a támogatási intenzitás százszázalékos. A korábbi közlönyből az is kiderült, hogy a rendszer kiépüléséhez szükséges nyolc darab jármű beszerzésére további 10 milliárdos keret áll rendelkezésre.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.