Szegeden és Hódmezővásárhelyen is elindult a gázközmű kiváltás, maga a vasútépítés pedig tavasszal kezdődhet el.
Gázközmű kiváltással kezdődött Szegeden a tram-train pályaszakaszának előkészítése a Rókusi pályaudvar előtt. A beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Dégáztól rendelte meg, a közműcég pedig a SADE-Magyarország Mélyépítő Kft.-t bízta meg a kivitelezéssel. A közúti vasúti vonalat a későbbiekben a Strabag és a Belfry építi meg Hódmezővásárhelyen és Szegeden.
A két város között közlekedő tram-train látszólag egy közönséges villamosnak fog tűnni, mely az 1-es villamos vonalán jut el a Rókusi pályaudvarig, ahol automatikusan behúzza az áramszedőt, és beindítja a tetőn található dízelmotort. Németh Zoltán Ádám, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatói megbízottja a délmagyar.hu-nak elmondta, hogy a villamosvonal a Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között 800 méter hosszan épül ki.
A szakember részletezése szerint a Rókusi pályaudvarnál található SZKT-s iparvágány megszűnik, helyére egy tram-train vágány épül, valamint a jelenlegi felszállító megállóhely mellett lesz még egy vágány az ellenkező irány kiszolgálására. Szegedhez képest Hódmezővásárhelyen azonban sokkal több a munka, hiszen ott 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonal épül, öt megállóhellyel és egy végállomással. A közműkiváltás ott is megkezdődött, jelenleg az Andrássy úton és a Szent Antal utca–Andrássy út sarkán dolgoznak.
A tervek szerint a vasútépítés jövő tavasszal kezdődik Szegeden, a közműkiváltás addigra lezajlik. A szegedi járműtelep építésére 5 milliárd forintot költenek, a Szeged és Hódmezővásárhely közötti, közel 22 kilométeres vonal építésére, felújítására pedig mintegy 50 milliárd forintot különített el a kormány. A beruházás során a vágányokat úgy építik át, hogy azon 80-100 kilométer per órás sebességgel suhanjon a tram-train.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.