A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti és villamos-összeköttetést megteremtő közlekedési beruházáson a Strabag, a Swietelsky, a Sade, illetve a Délút is dolgozik.
Miután tavaly novemberben arról adtunk hírt, hogy a Csongrád megye két legjelentősebb városát összekötő tram-train projektjében 2020-ban már várhatóan már elindítják a próbajáratokat, most az építkezés hódmezővásárhelyi szakaszáról érkeztek új információk.
A nagyberuházás városi szakaszain dolgozó Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. konzorciuma itt 3,6 kilométernyi pályaépítési munkát végez el, melynek során 5 megállóhelyet alakítanak ki és a végállomást is átadják. A beruházó NIF Zrt. közlése szerint jelenleg Hódmezővásárhelyen
A NIF közlése szerint 2019 végére ezen a városi szakaszon várhatóan 85%-ban elkészül a munka. Az ezt követő években már csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkákra kerül sor, illetve a lámpák összehangolása és a járművek tesztelése fog zajlani. A befejezési határidő pedig 2021 a városi területen - derült ki a hódmezővásárhelyi Rádió 7-nek adott tájékoztatóból.
Az összesen mintegy 77 milliárd forintos projekten tavaly kezdődtek el a munkálatok a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében: a vállalat Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely között újítja fel a pályát, illetve második vágányokat épít a korábban használtak mellé. A Strabag és a Belfry társulása által kivitelezett városon belüli pályaépítési munkák egy körülbelül 9 milliárd forintos projektben valósulnak meg, a közműkiváltásokat pedig a Sade-Magyarország Kft. végzi el.
A Délút Kft. szintén ezekben a közműkiváltási feladatokban vállalt részt Hódmezővásárhelyen alvállalkozóként: a helyi központú mélyépítőcég speciális technológiákkal véghez vitt munkájáról is beszámoltunk tavaly nyáron.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.