A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti és villamos-összeköttetést megteremtő közlekedési beruházáson a Strabag, a Swietelsky, a Sade, illetve a Délút is dolgozik.
Miután tavaly novemberben arról adtunk hírt, hogy a Csongrád megye két legjelentősebb városát összekötő tram-train projektjében 2020-ban már várhatóan már elindítják a próbajáratokat, most az építkezés hódmezővásárhelyi szakaszáról érkeztek új információk.
A nagyberuházás városi szakaszain dolgozó Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. konzorciuma itt 3,6 kilométernyi pályaépítési munkát végez el, melynek során 5 megállóhelyet alakítanak ki és a végállomást is átadják. A beruházó NIF Zrt. közlése szerint jelenleg Hódmezővásárhelyen
A NIF közlése szerint 2019 végére ezen a városi szakaszon várhatóan 85%-ban elkészül a munka. Az ezt követő években már csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkákra kerül sor, illetve a lámpák összehangolása és a járművek tesztelése fog zajlani. A befejezési határidő pedig 2021 a városi területen - derült ki a hódmezővásárhelyi Rádió 7-nek adott tájékoztatóból.
Az összesen mintegy 77 milliárd forintos projekten tavaly kezdődtek el a munkálatok a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében: a vállalat Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely között újítja fel a pályát, illetve második vágányokat épít a korábban használtak mellé. A Strabag és a Belfry társulása által kivitelezett városon belüli pályaépítési munkák egy körülbelül 9 milliárd forintos projektben valósulnak meg, a közműkiváltásokat pedig a Sade-Magyarország Kft. végzi el.
A Délút Kft. szintén ezekben a közműkiváltási feladatokban vállalt részt Hódmezővásárhelyen alvállalkozóként: a helyi központú mélyépítőcég speciális technológiákkal véghez vitt munkájáról is beszámoltunk tavaly nyáron.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.