Az algyői cég végzi a hódmezővásárhelyi szakaszon a csatorna kiváltási munkákat, mely során különleges csőbélelési technológiát is alkalmaznak.
Szerepet kapott az integrált vasúti- és villamosvonal, azaz a tram-train kivitelezésében a Délút Építő és Bányászati Kft.: a vállalat végzi el a meglévő szennyvíz- és egyesített csatornarendszert érintő közműkiváltási és - korszerűsítési munkát a hódmezővásárhelyi szakaszon, a Népkert állomás és a Nagyállomás között.
Az Alföldvíz Zrt. által üzemeltetett szennyvízhálózat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épül át. A Délút tavaly októberben vette át a munkaterületet, s a munkát idén november végéig kell befejezniük. A projekt során a következő lépéseket hajtják végre:
A Délútnál a projekt felelős műszaki vezetője Tószegi Tamás vízépítő mérnök, aki lapunknak elárulta, hogy a munkafolyamat jelenleg a nagy átmérőjű csatornák felújításánál tart, ahol az ún. Aarsleffliner helyszínen kikeményedő tömlős csatornacső bélelési technológiát alkalmazzák.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.
A projekt jelentős fejlesztés, mellyel javult a Győr-Moson-Sopron vármegyei település környezete és az ott élők életminősége.