A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamos és vasúti közlekedést összekapcsoló járat munkálatain a Swietelsky Vasúttechnika, a Strabag és a Sade is dolgozik.
Újabb információk derültek ki a Szeged és Hódmezővásárhely közlekedését megújító tram-train, vagy más néven vasút-villamos projektjéről, miután a hétvégén a beruházásért felelős Lázár János kormánybiztos az MTI-nek elmondta, hogy a 2021-es tanévkezdéskor már használatba vehetik a tanulók a szerelvényeket.
A tram-trainről legutóbb októberben, a közlekedési eszköz fejlesztés alatt álló pályáján található algyői vasúti híd sikeres próbaterhelésekor számoltunk be, melyről a Magyar Építők TV-műsor is helyszíni riporttal tudósított. A kormánybiztos most kifejtette: a két város között várhatóan 2020-ban elkezdik a próbajáratukat a szerelvények.
Az összesen mintegy 77 milliárd forintos projekten idén tavasszal rajtoltak el a munkálatok a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében: a vállalat Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely között korszerűsíti a pályát, illetve második vágányokat épít a meglevőek mellé. A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli szakaszokat a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. építi meg, a közműkiváltásokat pedig a Sade-Magyarország Kft. végzi el.
Lázár János emellett azt is kiemelte:
A beruházás mintaprogram, a megoldást - ha beválik - alkalmazhatják a budapesti elővárosi közlekedésben, illetve más nagyvárosok esetében is.
A tram-train vonalán csúcsidőben várhatóan tíz percenként járnak majd a Stadler által gyártott szerelvények.
A politikus szavaiból ezzel együtt kiderült: előrelépések történtek a Szegedet a vajdasági Szabadkával összekötő vasútvonal modernizálási projektjében is. A fejlesztés befejeztével óránként 120-160 kilométeres sebességre és később akár villamosközlekedés lebonyolítására is alkalmas lesz a pálya. Így a két magyar város között a közlekedési idő az eddigi 2 óráról fél órára rövidülhet majd – mondta el Lázár János, majd hozzátette: a héten fog egyeztetni a szerb kormánnyal a beruházásról.
A teljes projektsorozat várhatóan Baját is érinti, a költségek pedig körülbelül 150 milliárd forintra rúghatnak majd, melyet uniós, szerb és magyar költségvetési forrásokból terveznek fedezni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.