2025.11.09, Vasárnap
Megújulhat a Dél-Alföld egyik legfontosabb vasútvonala
Illusztrációs fotó: Dernovics Tamás/ magyarepitok.hu

Megújulhat a Dél-Alföld egyik legfontosabb vasútvonala

TED

2025.11.09. 08:00 - Kolinek Nóra

A 140-es számú vasútvonal Cegléd és Kiskunfélegyháza közötti szakaszának tervezése újabb lépést jelent a Dél-Alföld közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésében.

hirdetés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium az uniós közbeszerzési értesítőben közzétette a Cegléd–Kiskunfélegyháza vasútvonal-szakasz tervezéséről szóló feltételes közbeszerzési eljárást.

A Cegléd–Kiskunfélegyháza közötti, mintegy 60 vágánykilométeres szakasz a MÁV 140-es számú részben kétvágányú, villamosított fővonalának része. A vonal Ceglédtől Szegedig húzódik, és a Kiskunságon áthaladva jelentős belföldi forgalmat bonyolít le. Ahogy korábban megírtuk a vonal Kiskunfélegyháza– Szeged-Rendező szakaszára is kiírták már az eljárást.

 

A fejlesztés főbb céljai és tartalma

A most meghirdetett tervezési feladat célja, hogy a szakasz 225 kN-os tengelyterhelésre és 160 km/h tervezési sebességre alkalmas legyen. A korszerűsítés kiterjed a felsővezeték-hálózat és a biztosítóberendezések modernizálására, valamint az állomások és megállóhelyek – Cegléd vasútállomás, Ceglédi szállások megállóhely, Nyársapát vasútállomás, Nagykőrös vasútállomás, Katonatelep vasútállomás, Kecskemét vasútállomás, Városföld vasútállomás, Kunszállás megállóhely – felújításának megtervezésére is.

A munka részeként elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, az engedélyezési és kiviteli tervek teljes köre, valamint a kivitelezés közbeszerzéséhez szükséges tenderdokumentáció. A tervezőnek az engedélyezési eljárások során is közreműködnie kell.

 

BIM-alapú, komplex tervezés

Az engedélyezési és kiviteli tervek BIM-alapú, vagyis digitális építményinformációs modell segítségével készülnek lefedve minden érintett szakágat – az útépítéstől és műtárgyaktól kezdve a környezetvédelmi, távközlési, geotechnikai és magasépítési munkarészekig.

A dokumentáció magában foglalja többek között a környezeti hatásvizsgálatot, a régészeti dokumentációt és a területigénybevételi terveket is.

A tervezésre 1365 nap áll rendelkezésre. Az ajánlatok beérkezésének határideje: 2025. december 11.

Kötött pályaÉpítési és Közlekedési MinisztériumvasútfejlesztésvasútfelújításSzegedKiskunfélegyházaCeglédKiskunfélegyháza-Szeged vasútvonal140-es vasútvonal

Hírlevél

hirdetés