Naponta átlagosan 5 és fél ezren választják a vasútvillamost helyközi utazásra.
A TramTrain 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét Hódmezővásárhely és Szeged között, a vasútvillamos járatai az elmúlt egy évben 680 ezer kilométert tettek meg az utasokkal - közölte a MÁV Zrt. november 29-én.
A közlemény szerint ez annyi, mintha a szerelvények 17-szer megkerülték volna a Földet az Egyenlítő körül.
A TramTrain megszületését lapunk is nyomon kísérte, korábbi cikkünkben részletesen kitértünk az infrastruktúra megépítésére szolgáló három projekt előkészítésére, melynek beruházója a NIF Zrt. volt.
A hódmezővásárhelyi villamos és a szegedi összekötő vágány építésének kivitelezője a STRam-TRain Konzorcium (Konzorciumvezető: Strabag Vasútépítők Kft., tagja: Belfry PE Kft.) volt. Itt a tervezést a Főmterv Zrt. végezte. A nagyvasúti szakasz kivitelezését a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte, itt a tervezésért az Utiber Kft. felelt. A Szeged-Rendező területén lévő új járműkarbantartó bázis építését pedig a Homlok Építő Zrt. végezte el. A járművek gyártója a Stadler Rail Group volt.
Idén augusztus 1-jétől, az ingyenes utasforgalmi próbaüzem befejeztével az utasok jól fogadták a félórás menetrendi ütemmel együtt bevezetett kedvezményes zónás tarifarendszert: már a nyitó hónapban kétezer bérletet és negyvenezer jegyet vásároltak. A megváltott bérletek száma szeptemberben 2500-ra, októberben pedig csaknem 2700-ra emelkedett, 33 000, illetve 35 000 darabos jegyeladás mellett. Ezt a tendenciát az eddigi novemberi adatok is igazolják.
Hozzátették, hogy
naponta átlagosan 5 és fél ezren választják a vasútvillamost helyközi utazásra.
Az utasok közel háromnegyede a teljes vonalra, több mint egyötödük pedig Szeged-Algyő közti érvényes jeggyel utazik. A szegedi helyi közlekedésre is érvényes kombinált bérletet a bérlettel utazók 21 százaléka vásárolt.
A TramTrain menetrendszerűsége megközelíti a 97 százalékot. A vasútvillamos működtetésén közvetlenül több mint 120 vasutas dolgozik, köztük negyven járművezető, 23 jegyellenőr és 10 forgalmi vonalirányító.
A közleményben emlékeztettek, hogy a vasútvillamos prototípusát 2021 januárjában mutatták be először a MÁV-START szentesi telephelyén, ezt követően folyamatosan érkeztek a kezdő flotta járművei Magyarországra. Tavaly november végén kezdődött a 216 férőhellyel rendelkező vasútvillamos ingyenes utasforgalmi próbaüzeme Hódmezővásárhely és Szeged között. Idén augusztustól, miután befejeződött a próbaüzem, félórás menetrendi alapütemmel közlekedett a TramTrain. Szeptember 13-án érkezett meg a tizenkettedik vasútvillamos szerelvény is Magyarországra, amellyel teljessé vált a járműflotta.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.