A NIF Zrt. beruházásában elkészült karbantartó bázist idén tavasszal vehették birtokba a járművek.
Tavaly számoltunk be arról, hogy Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló tram train karbantartó bázis épül a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
A vasút-villamosok 2022 tavaszán költöztek be az új épületbe. A projekt 2022 végén zárul, így a beruházás folyamatának értékelésére egy prezentációban került sor, melyet Rozsy Gábor, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgató-helyettese tartott.
Az európai uniós és hazai forrás felhasználásával megvalósuló, nettó 3,3 milliárd forint értékű kivitelezést a Homlok Építő Zrt. végezte el.
A pályaudvaron, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen 8 jármű tárolására és karbantartására alkalmas közel 3000 négyzetméter alapterületű csarnok épült, mely három fő részből áll:
A csarnok megközelítésére és megkerülésére több mint 1500 vágányméter hosszban új vágányok és kitérő kapcsolatok épültek.
Feladat volt továbbá a járművek javításához és karbantartáshoz korszerű szerszámok, berendezések, diagnosztikai eszközök biztosítása is. Megtörtént a járműtelep külső közműveinek kiépítése a járműtelepig, illetve járműtelepen belüli közművek kiépítése is, a közművek kiváltása és védelembe helyezése.
A beruházás révén a teljes járműkarbantartási tevékenység egy helyen végezhető el. Egy helyről történik az irányítás és az anyagellátás, így növekszik a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitás-kihasználása is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.