A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, amely a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd közvetlen közelében jön létre.
Folytatódik a Gubacsi híd és környezetének fejlesztése: a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívást tett közzé a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítására.
Lapunk többször beszámolt arról, hogy már folyamatban van a fővárosi Gubacsi híd és környezetének fejlesztési projektje. Legutóbb megírtuk, hogy a híd felújításához egy döntéselőkészítő tanulmánytervet készítenek, ugyanis az átjáró rendkívül leromlott műszaki állapotban van, ami akadályozza a jelentős teherforgalom áthaladását. A felújítás egyik célja így a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása.
A tervek kialakításához minél szélesebb körű egyeztetésre volt szükség, ennek érdekében a Budapesti Közlekedési Központ 2020 augusztusában egy társadalmi egyeztetést indított, amely során várták a térség komplex megújítását célzó közlekedésfejlesztési elképzeléseket, javaslatokat a lakosságtól.
A tervezés során figyelembe kellett venni, hogy a jövőben több jelentős infrastrukturális beruházás is várható a térségben:
A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új, 22,00 + 145,00 + 22,00 támaszközű vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd mellett 15 méterre, északra.
Az új híd célja a Bp. Soroksári út - Csepel elosztó - Budapest Kikötő „1BLA” elnevezésű vasútvonal átvezetése a Soroksári-Duna ág fölött.
A híd szerkezetének teljes hossza 192,6 méter, felszerkezete pedig 493,6 méter hosszúságban épül meg. A tartószerkezet merev tartóbetétes vasbeton lemezekből fog állni, míg a mederhíd hálós elrendezésű, kábelekkel függesztett, ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd kialakítást kap.
Ezen felül a közbeszerzés kiterjed - a kiviteli tervek alapján - a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítésére. Ez esetben a felhívás kitér a szakasz távlati fejlesztési lehetőségeire is: biztosítani kell, hogy az útvonal fejleszthető legyen a jövőben villamosított, négyvágányos pályává is.
A tervek szerint átépül a már meglévő Védgát utcai átjáró is, ahol fénysorompóval biztosított, Strail elemes útátjáró valósul meg a vasúti pálya 29+80,05 szelvényében.
Fontos, hogy az új pályaszakaszon nem személyszállító vonatok fognak közlekedni, így peron kiépítésére sem lesz szükség. A vasúti pálya tengelyterhelése 22,5 tonna. Fontos szempont a tervezés során az is, hogy az újonnan épülő vasúti pályán nem lehetséges a közlekedési irány kijelölése helyszíni állítású váltókkal, így a felhívás szerint
biztosítóberendezést kell telepíteni a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel.
A váltóberendezést a Soroksári úti rendezőn, illetve a csepeli oldalon megépített második vágány környezetében, egy konténerben fogják elhelyezni.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.