A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.
Véghajrában jár a Gyöngyös nyugati elkerülőjének kivitelezése – értesült a magyarepitok.hu. A projektben egy 4,5 kilométeres elkerülő jön létre a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös összekötő út és a 3-as főút között kapcsolatot teremtve. Az Építési és Közlekedési Minisztérium átfogó beruházásának különböző részeit a HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. alkotta konzorcium kivitelezi.
A lapunkhoz eljuttatott információk szerint a Gyöngyöst elkerülő út első 3 kilométeres szakaszán a befejező építési munkálatok zajlanak. Az eredeti tervek szerint csak burkolatmarássál és aszfaltozással történő burkolatmegerősítés történt volna, de a munkálatok során kiderült, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, ezért áttervezés után az egész út el lett bontva, és az alapjaitól kezdve újjáépítésre került.
A projekt során a 0+015-ös és a 2+986-os kilométerszelvények között 2,971 km-en végezték el a munkákat. A beruházásban egy kétsávos út jött létre 7,5 méteres burkolatszélességgel, valamint 2x1,25 méteres padkával.
„A meglévő burkolat, valamint az alkalmatlan, nem megfelelő védőréteg- és talaj elbontása után 50 centiméter vastagságban talajstabilizációt hajtottunk végre – számolt be a pályaszerkezeti rétegrendről Márk Gábor, a HE-DO építésvezetője. „Erre 50 centiméter vastagságban zúzottkő került, amira 20 cm CKt betonalapot építettünk, majd 14 centiméter aszfaltréteget terítettünk.”
Arra is kitért, a Tarján pataknál található híd az előírt szélességet nem biztosította, ezért a kiszélesítése is szükségessé vált. „A terveknek megfelelően az út mellett található lovarda közelsége miatt 286 méter hosszan zajvédő fal létesítése is megavalósul” – zárta a beszámolót.
Most ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán. Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút lapunknak.
Több vasúti és közúti híd is épül majd a jövőbeli projektekben; 24 kilométeren négysávosodik a 32-es főút.