A Déli Körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között egy, – egyes szakaszokon két – új vágánnyal és három vadonatúj vasúti megállóhellyel bővül. Ha elkészül a bővítés, a Déli körvasúton 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok.
Az érdi, a budaörsi és a környező budai, vagy akár a kelet-pesti agglomerációból érkezők átszállás nélkül érhetik el nemcsak Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet és az újbudai egyetemvárost, de könnyebben elérhetővé válik a pesti oldal, vagyis a Soroksári út térsége és a Népliget is.
A XI. kerületi Nádorkert a budai fonódó villamoshoz és az Infoparkhoz, a Népliget megállóhely az M3 metró Ecseri úti megállójához és az Üllői úthoz, a Soroksári út környezetében lévő Közvágóhíd megállóhely pedig a dunaparti területekhez, a 2-es villamoshoz és a megújult HÉV-hez teremt közvetlen kapcsolatot. A most induló fejlesztésnek köszönhetően a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.
A beruházás során három új megállóhely is épül: miután az újbudai Nádorkertet és az új metrókapcsolatot létrehozó Népligetet már bemutattuk, most az új Közvágóhídra kerül a sor.
Közvágóhíd megállóhely gerincét a Soroksári út felett átívelő két grandiózus, elegáns alsópályás ívhíd adja. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer meghatározza a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Az utascsarnok megállóhely szolgáltatásai a Duna felőli oldalra koncentrálódnak, innen liftek, mozgólépcsők vezetnek a peronokra.
Az utascsarnok könnyed, üvegfalakkal határolt, átlátható terében a fő közlekedő szoborszerűen megformált, színes tömege határolja az eltérő használatú zónákat. A hátsó, üzemi traktusba rendezett szolgáltató egységek a várócsarnokra nyílnak, ennek középpontjában pedig az ügyfélközpont áll majd.
A megállóhely területén az utasokat két középperon szolgálja ki, összesen négy vágánnyal. A vágányok hossza lehetőséget biztosít a távolsági vonatok megállítására is. Bár a fő utascsarnok és utasváró létesítmények a Soroksári út nyugati oldalán helyezkednek el, közel a Müpához, a villamosokhoz és a távlatban itt megvalósuló földalatti HÉV-megállóhelyhez, a peronok a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.