2024.11.22, Péntek

Fedett folyosó köti majd össze a villamost a Déli Körvasút megállójával a Népligetnél.

A Budapest és az agglomeráció közösségi közlekedésében minőségi előrelépést jelentő Déli Körvasút felújítása három új megállóhelyet is teremt. Ezek közül nemrég bemutattuk a Nádorkertet, ezúttal a Népligeten (térkép) a sor.

 

Mindenki jól jár

Az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztéseként számon tartott Déli Körvasút projekttel a vasúti közlekedés versenyképessé válik, az új megállók és sűrűbb vonatok nem csak az ingázók, hanem a városban közlekedők előnyére is válnak.

A már eddig is jelentős intermodális csomópontként működő állomás – Budapest legnagyobb buszmegállója találkozik itt az M3-as metró és az 1.es villamos vonalával – most egy újabb, eddig kiaknázatlan lehetőséggel válik még fontosabb részévé a főváros közlekedésének.

 

 

Közvetlenül kiszolgál egy fejlődő területet is

A Népliget környéke önmagában is gyorsan fejlődő terület, de átszállási csomópontként is fontos helyszín: a korábban is említett Népliget buszpályaudvar, a metró és a villamos központi elemévé teszi Dél-Pest közlekedésének.

 

A közösségi közlekedés új dimenziója

Ehhez a már fennálló szinergiához ad még hozzá egy új szintet a Déli Körvasút tervezett új megállója, amelynek közbeszerzési eljárását nemrég írták ki. A tervezők három különböző, vázlattervi részletességű dokumentációt készítenek az új létesítményről, amely három további új kapcsolatot teremt a Népligetnél:

  • Kőbánya-Kispest felé a 100a ceglédi vasútvonalra és ennek tervezett új leágazásán a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre;
  • a Keleti pályaudvarra az 1. számú vasútvonalon;
  • Kőbánya felső felé és onnan akár a 80a vasútvonalra Pécel-Hatvan felé, akár a külső körvasúton Újpalota és az északi összekötő hídon Piliscsaba felé.

Így már metró, villamos, busz és vasúti intermodális csomópont lesz a Népliget, illetve az Ecseri úti metrómegállóhoz és a 3-as villamoshoz is közvetlenül kapcsolódik a majd a vasúti állomás. A vasúti megállóhoz közvetlen nyomvonalon fedett gyalogos útvonalat is terveznek. Az új megálló az elővárosi vonatokon túl a Déli Körvasúton közlekedő távolsági vonatok számára is biztosítja majd a megállás lehetőségét, a jövőben kialakítandó menetrendeknek megfelelően.

A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.

KirakatDéli körvasútNépligetvasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)1-es villamosvillamosbuszpályaudvar