Fedett folyosó köti majd össze a villamost a Déli Körvasút megállójával a Népligetnél.
A Budapest és az agglomeráció közösségi közlekedésében minőségi előrelépést jelentő Déli Körvasút felújítása három új megállóhelyet is teremt. Ezek közül nemrég bemutattuk a Nádorkertet, ezúttal a Népligeten (térkép) a sor.
Az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztéseként számon tartott Déli Körvasút projekttel a vasúti közlekedés versenyképessé válik, az új megállók és sűrűbb vonatok nem csak az ingázók, hanem a városban közlekedők előnyére is válnak.
A már eddig is jelentős intermodális csomópontként működő állomás – Budapest legnagyobb buszmegállója találkozik itt az M3-as metró és az 1.es villamos vonalával – most egy újabb, eddig kiaknázatlan lehetőséggel válik még fontosabb részévé a főváros közlekedésének.
A Népliget környéke önmagában is gyorsan fejlődő terület, de átszállási csomópontként is fontos helyszín: a korábban is említett Népliget buszpályaudvar, a metró és a villamos központi elemévé teszi Dél-Pest közlekedésének.
Ehhez a már fennálló szinergiához ad még hozzá egy új szintet a Déli Körvasút tervezett új megállója, amelynek közbeszerzési eljárását nemrég írták ki. A tervezők három különböző, vázlattervi részletességű dokumentációt készítenek az új létesítményről, amely három további új kapcsolatot teremt a Népligetnél:
Így már metró, villamos, busz és vasúti intermodális csomópont lesz a Népliget, illetve az Ecseri úti metrómegállóhoz és a 3-as villamoshoz is közvetlenül kapcsolódik a majd a vasúti állomás. A vasúti megállóhoz közvetlen nyomvonalon fedett gyalogos útvonalat is terveznek. Az új megálló az elővárosi vonatokon túl a Déli Körvasúton közlekedő távolsági vonatok számára is biztosítja majd a megállás lehetőségét, a jövőben kialakítandó menetrendeknek megfelelően.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.
A Főmterv Zrt. tervei alapján készülő projekt a Tekla BIM Awards 2025 versenyen kétszer is első helyet szerzett.