Kevesebbet kell várakozni majd a fővárosi Csepelt a XX. kerülettel összekötő Gubacsi híd felújítása után. Kiírták a pályázatot a megvalósítási tanulmányra és a környék vasúti szakaszainak átalakítási terveire.
Megkezdődik a csepeli Gubacsi vasúti híd felújítására létrehozott projekten a munka. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a csepeli Szabadkikötő térségét a főváros XX. kerületével Ráckevei-Duna fellett összekötő átkelő megvalósíthatósági pályázatát és a környező mintegy 2,3 kilométeres vágányrendszer átalakításának tervpályázatát. A beruházás a Magyar Közlönyben márciusban megjelent információk szerint fog zajlani.
A nyertes cég fel fogja mérni a 145 méter hosszú egyvágányos vasúti és 2x1 sávos közúti híd, valamint a hozzá kapcsolódó vasúti pályaszakaszok állapotát. Megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a híd felújításáról, elvégzik a környezetvédelmi hatásvizsgálatot, elkészítik a környékbeli pályák kivitelezési tervet is és megszerzik az építési engedélyt – derül ki a közbeszerzési adatokból. Ehhez figyelembe fogják venni a területen zajló hasonló fejlesztéseket:
A Gubacsi híd fejlesztése azért kiemelt fontosságú, mert a felújításnak köszönhetően várhatóan csökken a gépkocsik Corvin csomópontban eltöltött ideje. A Gubacsi híd leromlott állapota miatt ugyanis jelenleg erős sebességkorlátozás alá esik a sínpálya, és ezért ott rendkívül lassan haladnak át a vonatok.
Az Észak-Buda felől érkező BKK-járatok haladását változatlanul buszsáv segíti a Czetz János köztől a Záhony utcáig.
A korábbi 15 cm helyett 27 cm az aszfalt vastagsága, az M1-es bővítésének kezdetére elkészült a modernizáció.