2024.11.21, Csütörtök
Indulhat a tervezés a dél-pesti HÉV-vonalak átépítésére

Indulhat a tervezés a dél-pesti HÉV-vonalak átépítésére

magyarepitok.hu

2017.03.07. 10:54 - Hegedűs Gergely

A H7-es és a H6-os HÉV-járatok integrálása a kötött pályás hálózatba a pesti belváros és a dél-keleti kerületek közötti közlekedési kapcsolatot fejleszti.

Hirdetés

Megjelent az ajánlati felhívás a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt tenderben a nyertesnek megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készítenie a projektről.

A beruházást az indokolja, hogy a két dél-pesti HÉV-járat nem csatlakozik közvetlenül egyik budapesti kötött pályás közlekedési eszközhöz sem. Különösen a H6-os ráckevei HÉV-ről való átszállás körülményes, a Közvágóhídnál levő végállomás nincs közel egyik főbb járathoz sem. Az azóta visszavont olimpiai pályázathoz kapcsolódó korábbi tervekben az állt, hogy a H7-es csepeli HÉV-et villamos üzemmódra állítják át, és bekötik a 2-es villamos, valamint a nagykörúti villamosok vonalába is.

A mostani kiírás szerint a két vonalon többek közt az alábbiakat kell elvégezni az együttes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés mellett:

  • forgalmi modellezéshez, előrejelzésekhez adatok gyűjtése, kérdőíves módszerrel, interjúkkal;
  • fejlődési forgatókönyvek meghatározása;
  • a vasúti infrastruktúra műszaki állapotának részletes felmérése lézerszkennerrel és geo-radaros vizsgálattal;
  • a kivitelezésre vonatkozó szakágankénti építési fázis és ütemterv elkészítése;
  • a méret- és mennyiségszámítás, ami alapján a mérnökáras költségbecslést is el kell készíteni.

Hírlevél

Hirdetés