Döntött a kormány az olimpia rendezéséhez szükséges fejlesztések előkészítéséről. A tervek szerint többek közt három sávosra bővül az M1-es és az M7-es Győrig, illetve Balatonvilágosig, átépítik a Budapest-Kelebia vasútvonalat, a Csepel-sziget fölött átívelő közúti híd épül, a csepeli HÉV bekötődik a nagykörúti villamosok és a 2-es villamos vonalába, valamint meghosszabbodik a kisföldalatti vonala.
A magyar kormány döntött az olimpiai városrendezési terv jóváhagyásáról, illetve a versenyhelyszínek megközelítését szolgáló infrastruktúra-fejlesztésekről. A hétfői Magyar Közlönyben az áll, a kormány elfogadta az olimpiai versenyhelyszínek elhelyezkedését, illetve azok megközelíthetőségét rendszerbe foglaló stratégiai alapdokumentumot, az „Olimpiai városrendezési, elhelyezési és helyszíntervet”.
A határozat a leendő Olimpiai park határait is megadja: Budapest–Hegyeshalom-vasútvonal – Külső Mester utca – Gubacsi út – Tagló utca – Soroksári út – Beöthy utca – tervezett Galvani híd nyomvonala – Budafoki út – Dombóvári út.
A kormány elfogadta a tervhez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket is. Ugyanakkor a Közlönyben szerepel, hogy a kizárólag az olimpia megrendezéshez szükséges beruházások megvalósítása csak akkor indul el, ha Magyarország lesz a rendező. A kormány utasítást ad a közlekedési projektek előkészítésükre, és kiemeli, hogy a játékok helyszínét kijelölő döntés időpontjához igazodva legalább az építési engedélyezési tervdokumentációknak el kell készülniük 2017. szeptember 30-ig. Az olimpia helyszínéről 2017 szeptemberében dönt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság, mely a pályázatot megnyerő városnak 1.7 milliárd dolláros támogatást nyújt. Budapest mellett Párizs, Róma és Los Angeles pályázik.
A kormányhatározatban felsorolt infrastrukturális fejlesztések, melyeknek a tervezési előkészítése elindul
(magyarepitok.hu)
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.