Leglátványosabb részéhez érkezett a kivitelezés. A szerkezetállításon 5 szerelőkosaras emelő, 3-4 daru és átlagosan 40 fő szerelő dolgozik egyszerre.
Lapunk januárban számolt be utoljára a Budapest Airport területén zajló, az Aeroplex Kft. saját beruházásaként megvalósuló fejlesztésről, melynek részeként új hangár épül. A szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására is képes létesítmény a Weinberg ’93 Építő Kft. kivitelezésében valósul meg.
A magyar légiipar számára kiemelkedő fontossággal bíró projekt részleteiről Kovács Szilárd projektvezető tájékoztatta lapunkat, aki elmondta,
az építkezés a várakozásoknak megfelelően az ütemterv szerint halad, így jelenleg nincs olyan tényező, amely veszélyeztetné az új épület 2022 február közepére tervezett használatbavételét.
„Jelenleg az acélszerkezet szerelése, a homlokzati és tetőpanelek elhelyezése a fő feladatunk.” A Weinberg sárospataki acélszerkezetgyártó üzemében készült szerkezeti elemek összeszerelése a helyszínen történik, majd a kereszt irányú főtartókat, amelyek összessége magát a tetőt alkotja, egyben, összeszerelve emelik fel. A szerkezetállításon 5 szerelőkosaras emelő, 3-4 daru és átlagosan 40 fő szerelő dolgozik egyszerre.
„Ez annyit jelent, hogy a 90 méter széles tető főtartó szerkezetet, kompletten, keretenként egyben emeljük 30 méter magasra, a korábban már felállított, állékony pillér keretekre, ami komoly technikai hátteret és magasan képzett, nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek szoros együttműködését igényli. Mivel a szomszédos épületek a jelenleg épülő hangártól kevesebb mint egy méter távolságra vannak, nem tudunk az épület mellé állni a legkeskenyebb szerelőkosarakkal sem, így a szerkezet szerelésével egyidőben, alpintechnikával végezzük a homlokzat- és tetőburkolatok kialakítását.”
„A szerkezetállítás és a héjazat készítési munkákkal párhuzamosan, ahogy az épület záródik, elindulnak a szakági munkarészek. Az épületgépészeti és sprinkler gerincvezetékek kiépítése, az elektromos kábeltálcák és tartószerkezetek nyomvonalépítési munkái rövidesen kezdetüket veszik. Mivel a tervezett hangár teljes keresztmetszetében daruzott, a darupálya rendszer és a daruk telepítése a szakági munkákkal párhuzamosan zajlik majd.”
A fő vázszerkezet elkészültét követően a következő nagy kihívást jelentő feladat a hangár kapuzat tartószerkezetének és magának a hangárkapunak a telepítési munkái. A nagy nyíláskeresztmetszetek miatt a kapuzat egyedi, és kifejezetten erre a projektre tervezték és gyártották.
A korábbi munkálatokat nehezítették a szomszédos épületek alaptömbjei és a talajvíz, ám mostanra „csak” az épület magassága okoz kihívást a területen dolgozóknak. „Az épület kiugró magassága miatt folyamatosan erős szélnek vagyunk kitéve. De a cég profi és hozzáértő embereinek ez nem jelent akadályt” – összegezte a projektvezető.
A Liszt Ferenc Repülőtér közelében építkeztek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.