A vasúttársaság külön honlapot hoz létre, ahol az utasok tájékozódhatnak az aktuális közlekedési változásokról.
Szeptember 18-tól megkezdődik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának tervezetten a decemberi menetrendváltásig tartó felújítása – olvasható a MÁV Zrt. sajtóközleményében.
Ahogy korábban megírtuk a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett ún. kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése.
A tájékoztatás szerint a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják, ezenkívül hat felsővezeték-tartóoszlopot is cserélnek. A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat során 950 darab 120 méter hosszú sínszálakat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek, és mindeközben több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be.
A kivitelezést a MÁV Zrt. leányvállalata, a MÁV FKG végzi, a karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordítanak.
Az első ütemtől, 18-án hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasok a www.mav.hu/egyesvonal elérésű weboldalon tudnak tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítenek részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.
Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornákon keresztül is megkezdik a tájékoztatást.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.