A rendkívül leromlott csepeli Duna-híd fejlesztését egy tanulmányterv készíti elő; kiderült, ki készíti.
A beruházó BKK Zrt. kihirdette a fővárosi Gubacsi hídra vonatkozó közbeszerzés eredményét. A nyertes Perfektum Építész Kft. a híd és a környezetének fejlesztéséhez egy döntéselőkészítő tanulmánytervet készít.
A 145 méteres Gubacsi híd Csepelt a Ráckevei-Dunán át köti össze a dél-pesti XX. kerülettel. Az átjárót valójában két híd, egy vasúti és egy közúti híd alkotja egymás mellett.
Előbbi a csepeli kikötőn keresztül az európai vízi szállítmányozási rendszerrel biztosít vasúti kapcsolatot, utóbbi pedig jelentős közúti forgalmat bonyolít a Duna felett.
A rendkívül rossz műszaki állapotú híd felújításának egyik célja a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása. A Gubacsi híd leromlott állapota miatt jelenleg erős sebességkorlátozás alá esik a sínpálya. Emiatt ott rendkívül lassan - mindössze 5 kilométer/órás sebességgel - haladnak át a vonatok, a közeli Corvin csomópontnál az autóforgalomban dugókat okozva.
A mostani közbeszerzés a tervezés céljaként a Gubacsi híd és környezetének a felújításához szükséges döntéselőkészítő tanulmány elkészítését jelöli meg.
A szöveg az érintett környezetet is kijelöli:
A tanulmány több változatban vizsgálja a lehetséges kialakítási módokat, figyelembe véve a közúti, a vasúti, a közösségi közlekedési, a kerékpáros és gyalogosforgalmi, valamint a városrendezési igényeket. A felvázolt javaslatokat többkritériumos elemzés alapján értékelik. A tanulmányterv egy darab többtámaszú közúti hidat, illetve több belterületi utat tartalmaz majd. A teljes vizsgált terület 49 000 négyzetméteres, a teljes vizsgált úthossz 1,6 kilométeres.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.