A 94 P+R parkoló mellett 288 B+R parkolót és 485 kerékpártámaszt is kialakít a kivitelező Strabag.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejelsztő Zrt. (NIF) legfrissebb tájékoztatása szerint idén is folytatódnak a tram-train munkálatai Hódmezővásárhelyen – derül ki a vasarhely24.com cikkéből. Tavaly ilyenkor a népkerti állomáson a kábelalépítmény, valamint a témfalépítés folyt, míg Kopáncson az aknaépítéssel foglalkoztak a Strabag Zrt., a Swietelsky Kft. szakemberei.
A projekt jelenlegi szakaszában 50 darab P+R autóparkolóhely és 88 darab kerékpárnak alkalmas tároló (B+R) épül majd a Népkert Vasútállomásnál.
Továbbá számos ilyen jellegű fejlesztés is a beruházáshoz tartozik, így:
A tervek szerint mindezt májustól augusztusig végzi a kivitelező.
A Szőnyi utcában befejeződtek vágányépítési munkálatok és elkezdődött az út és járda építése. Továbbá áprilistól megkezdődhet a Nagyállomás mellett a villamos végállomásának kiépítése is, miután április hónapban befejeződik a közel 100 éves Kakasszéki csatorna tégla falazatának és aknáinak megerősítése. Jelenleg a Kossuth téren és az Andrássy út elején zajlik gőzerővel az építkezés.
A park and ride, rövidítve: P+R, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le, és utazz. Ez olyan parkolók megnevezése, amelyet közvetlenül egy tömegközlekedési eszköz megállója, vagy annak közvetlen közelében hoztak létre.
Ennek köszönhetően a városba tartók ott leparkolhatják járműiket és átszállhatnak a városközpontba tartó közösségi közlekedési eszközök egyikére.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.