2025.04.13, Vasárnap
A magyar határig fut majd a nagyváradi tram-train
Illusztráció: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

A magyar határig fut majd a nagyváradi tram-train

iho.hu

2025.02.26. 16:39 - Hegedűs Gergely

A munkálatok során felújítják a meglévő nagyvasúti és villamospályákat, ahol szükséges, villamosítják is a vágányokat.

Hirdetés

Még idén tavasszal kiírják az összesen 250 millió eurós (mintegy 100 milliárd forintos) beruházásban megépülő nagyváradi tram-train közbeszerzéseit – írja az iho.hu


Ahol szükséges, villamosítják is a vágányokat

A nagyváradi tram-train célja, hogy átszállásmentes összeköttetést teremtsen

  • a belváros,
  • a város déli részén fekvő nemzetközi repülőtér,
  • a délkeletre található, több mint 12 ezer lakosú Váradszentmárton (Sânmartin) község, az azon belül található Püspökfürdő (Băile 1 Mai) és Félixfürdő (Băile Felix) fürdőhelyek között,
  • nyugati irányban pedig Biharszentandrás (Sântandrei) és Körösszeg (Cheresig) községekig,
  • valamint a magyar határnál fekvő Bors községig.

A munkálatok során felújítják a meglévő nagyvasúti és villamospályákat. Ahol szükséges, villamosítják is a vágányokat. A meglévő állomások, peronok és gyalogos átjárók megújulnak, egyes helyeken pedig újakat építenek.


A tram-train kocsik három kilométert felsővezeték nélkül is meg tudnak majd tenni

A nagyváradi közlekedési vállalat, az Oradea Transport Local S.A. (OTL) vezérigazgatója, Adrian Revnic elmondta, a beruházást nyolc részre osztották. Mindegyikre külön tendert jelentetnek meg: az infrastrukturális megoldásokra hetet, a járműveket pedig egy külön beszerzés keretében vásárolják meg. Az első tendereket a tervezésre írják majd ki, néhány hónapon belül pedig át is térhetnek a kivitelezésre.

A Club Feroviar arról ír, hogy a szolgáltatáshoz tizenegy járművet szereznek be: nyolc villamos-akkumulátoros hibridüzemű vasútvillamost és öt csak villamos üzemű motorkocsit. A járművek mindegyike egyaránt képes lesz a nagyvasúti 25 kilovoltos váltakozó áramú és a városi vasút hatszáz voltos egyenáramú rendszerét is használni. Sőt, a tramtrain-kocsik a beépített akkumulátoroknak köszönhetően három kilométert felsővezeték nélkül is meg tudnak majd tenni.

Kötött pályatram-trainNagyváradErdély

Hírlevél

Hirdetés