A Swietelsky Vasúttechnika megerősítette az épülő Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonalon fekvő algyői hidat, már folyamatban vannak a kötelező tesztek.
Csütörtök reggel megkezdődött Algyő vasúti hídjának kötelező próbaterhelése, miután a Swietelsky Vasúttechnika Kft. megerősítette a műtárgyat a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train számára.
A helyszínen elhangzott, hogy a hídépítő mérnökök megmérik a híd alakváltozásait, elhajlásait a négy darab, húsz tonna súlyú M62-es mozdony alatt, melyek még a kötelezően előírt próbaértéknél is nagyobb terhet jelentenek a híd számára.
A tram-train beruházásban Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszú egyvágányú városi villamosvonal épül, három megállóhellyel és egy kétvágányú végállomással. A 135-ös számú vasútvonallal történő kapcsolat megteremtésére Szegeden és Hódmezővásárhelyen összekötő vonalszakasz épül a városi szakaszokig.

A két városi szakasz kapcsolatát a 135-ös számú vasútvonal Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti újjáépített 22 kilométeres szakasza biztosítja. A megnövekedő forgalom kezelése érdekében mintegy 8 kilométer hosszan második vágányszakaszok létesülnek.
A projekt keretében megtörténik a Hódmezővásárhelyi Népkert és Algyő állomás felújítása, valamint járműtelep épül a Szeged rendező pályaudvaron. A szakaszon 8 db tram-train vonat közlekedik majd.




















A korábbi katonai laktanya helyén elindulhat a közművel való ellátás és a tereprendezés.
Nyolc évnyi kényszerszünet után, egy átfogó felújítás eredményeként szombattól ismét működik majd a pécsi dzsámi mögött álló harangtorony, amely a harangjátékok idején nyolc métert emelkedik – közölte a Pécsi Egyházmegye.