Engedélyezés terv készülhet a magyar határig összesen több mint 16 kilométernyi vasúti sínre és 2,1 kilométernyi villamospályára.
Most, hogy egyre közeledik a vasút- és villamos üzemmódban egyaránt közlekedni képes Szeged-Hódmezővásárhely tram-train teljes átadása, nemcsak annak mérföldköveiről számolhatunk be, hanem a már korábban is tervbe vett, Szabadkáig tartó bővítés lépéseiről is.
A beruházást eddig is irányító és most is koordináló NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a szerbiai határ túloldalán fekvő, történelmi magyar gyökerekkel rendelkező város irányába a meghosszabbítás első előpályázatát. A nyertesnek majd a Magyarország területére eső szakasz kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek elkészítése lesz a feladata:
a vasúti pálya, a biztosítóberendezés és a városi vasút tervdokumentációk és a hozzájuk kapcsolódó építési engedélyek kidolgozása.
Ennek során számos más feladat mellett előkészítik:
A tervek szerint az új pályaszakasz 2 új megállóhellyel és 1 hurokvégállomással készül majd el. A villamosvonalon is további átépítésekre várhatóak: 2,1 kilométernyi meglévő pálya rekonstrukciója (és ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása), valamint a meglévő villamosvonalon 8 átépülő megállóhely kialakítása is a feladatok közé tartozik majd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.