2022.06.27, Hétfő
November végén gördülnek ki a végállomásokról az első menetrend szerinti tram-train szerelvények
Fotók: magyarepitok.hu

November végén gördülnek ki a végállomásokról az első menetrend szerinti tram-train szerelvények

magyarepitok.hu, MTI

2021.11.04. 13:35 - Kolinek Nóra

A hazánkban egyedülállónak számító közlekedési megoldás  nagyvasúti kivitelezési munkáit a Swietelsky Vasúttechnika Kft. valósította meg.

Hirdetés

November 29-én hajnalban indul a Hódmezővásárhely − Szeged tram-train − jelentette be Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos, a térség országgyűlési képviselője csütörtökön a Hódmezővásárhely-Népkert állomáson.

A hazánkban egyedülállónak számító közlekedési megoldás a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg, a projekt nagyvasúti kivitelezési munkáit a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte el. A Főmterv Zrt. az infrastruktúra kapcsán majdnem az összes városi vasúti rendszerhez kapcsolódó szakág kiviteli tervét készítette el.

A képre kattintva galéria nyílik!

 

Lázár János a sajtótájékoztatón azt mondta, a két várost összekapcsoló tram-train elindítása társadalmi hatásában csak a Békéscsaba − Szeged vasútvonal 150 évvel ezelőtti átadásához hasonlítható.

Az első szerelvény november 29-én 3 óra 31 perckor indul el Hódmezővásárhelyről és 4 óra 38 perckor Szegedről. A beüzemelés időszakában, december 31-ig óránként követik egymást a járatok

 – tette hozzá.

Utasforgalmi tapasztalatok segítik a végleges menetrend megalkotását

A következő szakaszban március közepéig csúcsidőben − reggel 6-tól 8-ig, illetve délután − 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik egymást a szerelvények.

Az ebben az időszakban összegyűjtött műszaki és utasforgalmi tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely március 15-től lép életbe, a tervek szerint csúcsidőben 10 percre csökken a követési távolság

 − mondta Lázár János.

A tram-train csütörtökön, pénteken és szombaton éjszakánként is közlekedik majd a két város között – tudatta a kormánybiztos.

 

A siker kulcsa a versenyképesség

Lázár János hangsúlyozta, a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba.

Jelenleg a két település központja között autóbusszal, illetve vonattal − egy szegedi átszállással − 50-55 percig tart az utazás.

A beüzemelés időszakában a tram-train szerelvények 40 perc alatt teszik meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három, négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet

 − mondta.

 

Az utasok április 15-ig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül majd, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetni

 – tájékoztatott Lázár János.

A szolgáltatást üzemeltető MÁV Zrt. ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd − mondta Lázár János, hozzátéve, dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is.

Galéria

VasútfejlesztésSwietelsky Vasúttechnika Kft.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)tram-trainSzegedHódmezővásárhely

Hírlevél