2024.11.21, Csütörtök
Átadták a Gödöllő dugóit jelentősen csökkentő új hidat
Fotók: NIF Zrt.

Átadták a Gödöllő dugóit jelentősen csökkentő új hidat

magyarepitok.hu

2021.05.25. 14:41 - Hegedűs Gergely

A vasútvonal felett átívelő kétsávos felüljáró által számottevően csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.

Hirdetés

Véglegesen forgalomba helyezték Gödöllőn a Köztársaság úti felüljárót – derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből.

Fotók: NIF Zrt.


Az új különszintű kereszteződés a Budapest – Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként épült meg.

A gödöllői vasútállomás szomszédságában az eddigi szintbeni útátjárót kiváltva 143 méteres hosszúságú hídszerkezet jött létre a Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával.


Nagyszabású beruházás zajlik

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése során

  • a Rákos és Gödöllő közötti vasúti pálya korszerűsítését a Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. alkotta konzorcium végzi;
  • a Gödöllő és Hatvan közötti vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi;
  • míg a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi el.

 

A HÉV végállomása is teljesen megújult

A gödöllői felüljárónál tartott sajtóbejárásán kiderült, 2020 decemberében már ideiglenesen engedélyezték a felüljárón a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalmat is. A felüljáró végleges forgalomba helyezése pedig idén májusában történt meg.

A projekt jelentőségét az adja, hogy a vasútvonal felett átívelő kétsávos felüljáró által jelentősen csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.

Gödöllőn emellett korszerű és akadálymentes állomási környezet, (amely magában foglal egy buszfordulót és P+R parkolót), új állomási felvételi épület, üzemi épület és HÉV üzemi épület került megvalósításra. Kiépült az új térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők létesültek. A HÉV végállomás is teljesen megújult és beintegrálódott a nagyvasúti állomásba.
 

53 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át

A közlemény a Budapest-Hatvan vonalszakon zajló teljes beruházásra is kitekintett, eszerint a szakasz mind a 13 állomása és megállóhelye megújul, továbbá egy új megállóhely létesül Akadémiaújtelep néven.

A beruházás keretében 2021 őszére 53 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül.


A térség közlekedési hálózatfejlesztésének ez az első lépése

Az eseményen Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese jelezte, a gödöllői vasútállomáson az utasforgalmi épületet néhány hete átadták, és az egyetemi oldalon látható akadálymentesítést leszámítva a különböző munkálatok már befejeződtek.  „Az egyetemi oldal rendezésére is sor kerül nyár közepéig” – tette hozzá.

Nyul Zoltán és Vécsey László


Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy Gödöllőnek és a térségének a vasúti elérhetősége a rekonstrukciónak köszönhetően a XXI. század színvonalára ért. „A beruházás a térség közlekedési hálózatfejlesztésének az első nagy volumenű lépése, amit soron követ a HÉV-vonal rekonstrukciója és a közúti kapcsolatok térségi szintű megújítása” – hívta fel a figyelmet a politikus.

Galéria

VasútfejlesztésSwietelsky Vasúttechnika Kft.Belfry PE Kft.StrabagNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés