Hiteles forrásból ismerhették meg résztvevők a hazai közlekedés helyzetét és fejlesztési lehetőségeit a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) idei konferenciáján, amelyen a VAMAV is képviseltette magát.
2024. április 16-18. között rendezék meg Bükfürdőn a XXIV. Közlekedésfejlesztési és beruházási konferenciát, amelyen a vasúti felépítményi szerkezetetek, elsősorban kitérők gyártásával foglalkozó VAMAV Kft. ismét támogatóként volt jelen.
A globális felmelegedés nyomán előterjesztett európai zöld megállapodás célja, hogy 2050-re Európa legyen az első klímasemleges kontinens, amihez teljeskörű, a közlekedést is érintő, fenntartható és folyamatosan bővülő stratégia szükséges. A közlekedésfejlesztési és beruházási konferencia, mint az egyik legfontosabb hazai, szakmai rendezvény is jelentős mértékben hozzájárulhat e cél eléréshez.
„Cégünk számára a vasútüzemeltetéssel, a vasútfejlesztéssel és vasúti a pályaszerkezetekkel kapcsolatos előadások relevánsak. A közlekedési ágazatok fejlődési irányainak alakulása természetesen kihat cégünk működésére is, ezért persze érdeklődésre tartanak számot a nem kifejezetten vasúttal kapcsolatos (pl. közutas) témák is”
- áll a vállalat lapunkhoz eljutatott közleményében. Kiemelik továbbá: a folyamatosan változó nemzetközi környezet okozta bizonytalanságok miatt a magyar közlekedés legfontosabb aktuális kérdéseire nem adható egzakt válasz. A konferencia ettől függetlenül értékes volt, hiszen felkészült előadók adták át a legfrissebb információkat, a résztvevők pedig a hazai közösségi közlekedésben dolgozó cégek aktív képviselői, így a leghitelesebb forrásból ismerhette meg a hallgatóság a témával kapcsolatos aktuális gondolatokat.
Fő üzenetként a fenntarthatóság szükségességét jelölték meg a rendezők, de a konferencia a közlekedési szakma elméleti és gyakorlati szakemberei közötti tudományos és társadalmi együttműködés egyik legfőbb fórumaként a szakmai tanácskozások helyszíne is, ami az ismeretek bővítése mellett lehetőséget ad a közlekedési szakemberek számára nélkülözhetetlen találkozásokra, az emberi kapcsolatok ápolására és megőrzésére.
Külön haszna lehet a kerekasztal-beszélgetés eredményeinek, amelynek témájához, „a magyar közlekedés helyzete és a fejlesztés lehetőségeihez”
Eltérő helyzete, lehetőségei és feladatai vannak az egyes infrastruktúra-üzemeltetőknek, így eltérő kihívások is adódnak a vállalatok számára. A heterogén körülmények, a merőben különböző megközelítések egymás mellé állítása tehát nem csak a beszélgetőpartnerek, de a konferencia minden résztvevője számára gondolatébresztő volt.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.