A SWIETELSKY Magyarország Kft. 4650 méter hosszon végezte el a 6 méter széles út korszerűsítését.
Jelentős minőségi változást hoz a Szarvas és Szentes között autózók számára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés. A 4401. jelű, két várost összekötő út 18+671-23+321 kilométerszelvények közötti szakaszát a SWIETELSKY Magyarország Kft. újította fel a Duna Aszfalt Zrt. alvállalkozójaként. A kivitelezési munkálatok 2022 áprilisában indultak el, augusztus végére pedig a műszaki átadás-átvételi eljárás is lezárult.
A közel 30 kilométer hosszú mellékút keresztezi az M44-es autóút nyomvonalát is. A felújítás egy 4650 méter hosszú és hat méter széles útszakaszt érintett.
Oláh Csaba építésvezető tájékoztatása szerint az útfelújítás mellett az alábbi munkaelemek is részét képezték a kivitelezők által vállalt feladatoknak:
Összefoglalva a munkálatokat
közel 5000 négyzetméter bozót- és cserjeirtást végeztek el a szakemberek, több mint 2600 négyzetméter útburkolat-bontást - ebbe beletartoznak a pályaszerkezet-cserék, a 3 pár buszöböl elbontása és újjáépítése peronnal együtt, valamint egy pár buszöböl végleges elbontása.
Az építésvezető hozzátette, a pályaszerkezet cseréket 70 centiméter vastagságban készítették el. A 30 centiméter vastag meszes talajstabilizálást követően 20 centiméter vastag M2 minőségű védőréteget építettek be, majd szintén 20 centiméter vastagságú útalapot készítettek FZKA 0/63-ból.
Az aszfaltburkolat marása 28.000 négyzetméteren történt meg, mintegy 5300 tonna AC 22(F) kiegyenlítő réteg beépítésével, 7 centiméter tömör vastagságban és 2800 tonna AC 11(F) kopóréteget használva 4 centiméter tömör vastagságban.
Továbbá 9460 négyzetméteren végeztek padkafeltöltést, 6700 méter hosszon ároktisztítást és profilrendezést, valamint 255 méter hosszban burkolt rázópadka építést előregyártott elemekből.
Az egyes munkafázisok kapcsán Oláh Csaba kifejtette, először a 19+380 kilométerszelvényben lévő iker áteresz csővégeinek és előfejeinek javítását végezték el, ezután profilmarással folytatták, majd a teljes pályaszerkezetet cserélték és megépítették az új buszmegálló peronokat, továbbá elvégezték a padka nyesését is.
Ezután a kiegyenlítő réteg építése következett 7 centiméter vastag, AC 22(F) jelű aszfaltból, majd a kopóréteg építése 4 centiméter vastag, AC 11(F) jelű aszfaltból. Az aszfaltozás befejezéseként elkészültek a buszöblök, a buszperonok és a szilárd burkolatú útcsatlakozások aszfaltozásai.
A padkát két rétegben készítették el padka finisherrel: először a kiegyenlítő réteg tetejéig töltötték fel és tömörítették, majd a kopóréteg elkészülte után a végleges szintre húzták. A kiegyenlítő réteg megépítése után elkészítették a burkolt rázópadkákat előregyártott betonelemekből három helyszínen, összesen 255 méter hosszban.
Mindeközben folytak az ároktisztítási és bozótirtási munkák, a földútcsatlakozások kiépítése, valamint a mederburkolás elkészítése a 19+380 kilométerszelvényben lévő iker áteresznél. „Legvégül a forgalomtechnikai munkák kerültek sorra, a burkolati jelek felfestése, a közúti acélszalagkorlát kiépítése és a függőleges jelzések kihelyezése” – foglalta össze az építésvezető.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.