2024.03.29, Péntek
Már használhatják az autósok Szarvas-Szentes összekötő felújított szakaszát

Már használhatják az autósok Szarvas-Szentes összekötő felújított szakaszát

magyarepitok.hu

2022.09.22. 07:40 - Kalácska-Nagy Nóra

A SWIETELSKY Magyarország Kft. 4650 méter hosszon végezte el a 6 méter széles út korszerűsítését.

Hirdetés

Jelentős minőségi változást hoz a Szarvas és Szentes között autózók számára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztés. A 4401. jelű, két várost összekötő út 18+671-23+321 kilométerszelvények közötti szakaszát a SWIETELSKY Magyarország Kft. újította fel a Duna Aszfalt Zrt. alvállalkozójaként. A kivitelezési munkálatok 2022 áprilisában indultak el, augusztus végére pedig a műszaki átadás-átvételi eljárás is lezárult.

A közel 30 kilométer hosszú mellékút keresztezi az M44-es autóút nyomvonalát is. A felújítás egy 4650 méter hosszú és hat méter széles útszakaszt érintett.

A pályaszerkezet cseréje mellett 3 pár buszöbölt építettek újjá

Oláh Csaba építésvezető tájékoztatása szerint az útfelújítás mellett az alábbi munkaelemek is részét képezték a kivitelezők által vállalt feladatoknak:

  • 19+380 kilométerszelvényben található, 2x80 centiméter átmérőjű iker csőáteresz felújítása;
  • 3 pár buszmegállóhely felújítása és egy pár megállóhely megszüntetése az eredeti helyén, a buszöbölben;
  • előregyártott betonelemes rázóburkolat építése 255 méter hosszban;
  • 15 darab földút csatlakozás és kapubehajtó kiépítése M63-ból;
  • továbbá 7 darab szilárd burkolatú útcsatlakozás felújítása.

Összefoglalva a munkálatokat

közel 5000 négyzetméter bozót- és cserjeirtást végeztek el a szakemberek, több mint 2600 négyzetméter útburkolat-bontást - ebbe beletartoznak a pályaszerkezet-cserék, a 3 pár buszöböl elbontása és újjáépítése peronnal együtt, valamint egy pár buszöböl végleges elbontása.

Az építésvezető hozzátette, a pályaszerkezet cseréket 70 centiméter vastagságban készítették el. A 30 centiméter vastag meszes talajstabilizálást követően 20 centiméter vastag M2 minőségű védőréteget építettek be, majd szintén 20 centiméter vastagságú útalapot készítettek FZKA 0/63-ból.

Az aszfaltburkolat marása 28.000 négyzetméteren történt meg, mintegy 5300 tonna AC 22(F) kiegyenlítő réteg beépítésével, 7 centiméter tömör vastagságban és 2800 tonna AC 11(F) kopóréteget használva 4 centiméter tömör vastagságban.

Továbbá 9460 négyzetméteren végeztek padkafeltöltést, 6700 méter hosszon ároktisztítást és profilrendezést, valamint 255 méter hosszban burkolt rázópadka építést előregyártott elemekből.     

Ebben a sorrendben haladtak a munkálatokkal

Az egyes munkafázisok kapcsán Oláh Csaba kifejtette, először a 19+380 kilométerszelvényben lévő iker áteresz csővégeinek és előfejeinek javítását végezték el, ezután profilmarással folytatták, majd a teljes pályaszerkezetet cserélték és megépítették az új buszmegálló peronokat, továbbá elvégezték a padka nyesését is.

Ezután a kiegyenlítő réteg építése következett 7 centiméter vastag, AC 22(F) jelű aszfaltból, majd a kopóréteg építése 4 centiméter vastag, AC 11(F) jelű aszfaltból. Az aszfaltozás befejezéseként elkészültek a buszöblök, a buszperonok és a szilárd burkolatú útcsatlakozások aszfaltozásai.

A padkát két rétegben készítették el padka finisherrel: először a kiegyenlítő réteg tetejéig töltötték fel és tömörítették, majd a kopóréteg elkészülte után a végleges szintre húzták. A kiegyenlítő réteg megépítése után elkészítették a burkolt rázópadkákat előregyártott betonelemekből három helyszínen, összesen 255 méter hosszban.

Mindeközben folytak az ároktisztítási és bozótirtási munkák, a földútcsatlakozások kiépítése, valamint a mederburkolás elkészítése a 19+380 kilométerszelvényben lévő iker áteresznél. „Legvégül a forgalomtechnikai munkák kerültek sorra, a burkolati jelek felfestése, a közúti acélszalagkorlát kiépítése és a függőleges jelzések kihelyezése” – foglalta össze az építésvezető. 

Galéria

ÚtépítésSwietelsky Magyarország Kft.Duna Aszfalt Zrt.Magyar Közút Nonprofit Zrt.SzarvasSzentesútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés