A gyorsforgalmi út 67 kilométeres új szakasza köti majd össze Pécset a horvát határral és Barccsal. Utóbbi település szennyvízkezelése jelentős fejlesztést kap az A-Híd kivitelezésében.
Megtartották a barcsi szennyvíztisztító telep és csatornahálózat fejlesztésének nyitórendezvényét. A Somogy megyei település és a Nemzeti Fejlesztési Programiroda (NFP) 720 millió forintos beruházását az A-Híd Zrt., Híd Zrt., G-Híd Zrt. alkotta konzorcium kivitelezi.
A sajtóeseményen Lengyel Dávid, a kivitelező A-G Híd Konzorcium projektvezetője elmondta, fejlesztés
A beruházással lehetővé válik a létesítmény költséghatékony működtetése és a szennyvíziszap korszerű kezelése. A fejlesztés jelentős részben európai uniós és magyar pályázati forrásból valósul meg.
Szalai Balázs, Barcs alpolgármestere rámutatott, nagy szükség van a beruházásra, mert
enélkül a város a jövőben nem tudná biztosítani nagyobb vállalkozások betelepülését.
A sajtóeseményen arról is szó esett, a településen 570 millió forintból ipari parkot alakítanak ki.
Szászfalvi László, a térség kereszténydemokrata parlamenti képviselője a projektindítón elmondta, az M60-as gyorsforgalmi út tervezett Pécs-Barcs szakasza a közelmúltban megkapta a környezetvédelmi engedélyt.
Az M60-as eddig megépült szakasza az M6-os autópályát kötötte össze gyorsforgalmi útként Péccsel. Ezt a négysávos utat hosszabbítja meg a horvát határig az M60-as Pécstől Barcsig épülő 64 kilométeres szakasza, ami gyorsforgalmi útként épül meg, ám úgy készítik el, hogy később autópályává fejleszthető lesz.
Az új szakasz nyomvonalát tavaly augusztusban mutatták be, a bama.hu akkori információi szerint a beruházást idén kezdik el.
A térségben az M6-os autópálya szintén meghosszabbításra vár, déli irányban folytatják majd a horvát határig, erről legutóbb ebben a cikkben számoltunk be.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.