A Sió-zsilip kapacitása a Colas és a Strabag munkájának köszönhetően duplája lesz a korábbinak.
Elkezdődött a régi leeresztőzsilip bontása a Balaton vízszintjét szabályozó nagyszabású projektben, valamint az üzemviteli épület szerkezetépítési munkái is zajlanak. A beruházás jelenlegi állásáról közösségi oldalán adott hírt a Colas Alterra Zrt., amely a Strabag Építőipari Zrt.-vel konzorciumban hajtja végre a korszerűsítési munkálatokat a Balaton nagyműtárgyain és a Sió-csatornán.
A közel 19 milliárdos fejlesztés eredményeképpen javulnak a fenntartható vízkészlet-gazdálkodás feltételei és a Balaton vízszintszabályozásának lehetősége, biztonságosabbá téve ezzel a vízleeresztést. A Sió-zsilip kapacitása a duplája lesz a korábbi másodpercenkénti 60 köbméternek, ezzel biztosítható a vízterhelés hatékonyabb csökkentése nagy vizek esetén.
A projekt megvalósítása során átépítik a két vízszintszabályozó nagyműtárgyat – a siófoki leeresztő zsilipet és a balatonkiliti mederduzzasztót -, valamint a siófoki hajózsilipet.
Sió zsilipjének látványterveiből korábban látványos videó is készült.
Az üzemviteli épület szerkezetépítési munkái érdekes szakaszba értek: elkészült az első anyagában színezett fal.
A tervek szerint szeptember elején indul a leeresztőzsilipen lévő üzemi híd kivitelezése. Ha ez elkészült, befejezhető a régi műtárgy bontása és megkezdődhet az íveshíd építése. Az új műtárgyak a korábbiaknál jobban illeszkednek majd a tájba, egyes részeit pedig – az elképzelések szerint - a látogatók előtt is megnyitják.
Ezzel párhuzamosan a Sió felső szakaszának kotrási és depónia építési munkái, valamint a bal parti töltés áthelyezés is folyamatban vannak.
A Sió-csatorna árvízvédelmi töltésrendszerének magasítása és egy szakaszon történő áthelyezése az árvízvédelmi biztonság növelését szolgálja. A projekt keretében rendezik a Sió-csatorna mentén lévő, felújítandó magas parkokat is.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.