Az M5-ös és Békéscsaba között kiépülő 111 kilométeres gyorsforgalmi út ezzel a 18 kilométeres szakasszal fogja elérni a békési megyeszékhelyt.
Az európai közbeszerzések honlapján szombaton kihirdették az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának nyertes kivitelezőjét. A beruházó NIF Zrt. tájékoztatása szerint a 99+910-es és a 117+530 kilométerszelvények közötti 18 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. építi meg az új nyomvonalon létre jövő gyorsforgalmi utat.
A projektre pályázott még a Dömper Kft., Subterra-Raab Kft. és a Pannon- Doprastav Kft. konzorciuma; továbbá a Colas Közlekedésépítő Kft. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként; valamint a Strabag Általános Építő Kft. és Strabag AG szintén közös ajánlattevőként.
Az M44-es az M8-as egy rövid szakaszával kiegészülve az M5-ös autópályához bekapcsolva biztosít gyorsforgalmi elérhetőséget a békési megyeszékhelynek. Az összesen 111 kilométeres új út három nagy szakaszban jön létre.
A 62 kilométeres középső szakaszon (Tiszakürt és Kondoros között) már előrehaladott munkák folynak, míg a nyugati 31 kilométeres szakaszon (Nagykőrös-Tiszakürt) nemrég jelent meg az egyik ütem kivitelezői közbeszerzése.
A most kihirdetett 18 kilométeres keleti szakaszon a hirdetmény nettó 41 milliárd forintos szerződési értéket jelölt meg. A beruházásban az útépítés mellett többek közt az alábbi feladatokat is végre kell hajtania a nyertes Duna Aszfaltnak:
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.