Az M5-ös és Békéscsaba között kiépülő 111 kilométeres gyorsforgalmi út ezzel a 18 kilométeres szakasszal fogja elérni a békési megyeszékhelyt.
Az európai közbeszerzések honlapján szombaton kihirdették az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának nyertes kivitelezőjét. A beruházó NIF Zrt. tájékoztatása szerint a 99+910-es és a 117+530 kilométerszelvények közötti 18 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. építi meg az új nyomvonalon létre jövő gyorsforgalmi utat.
A projektre pályázott még a Dömper Kft., Subterra-Raab Kft. és a Pannon- Doprastav Kft. konzorciuma; továbbá a Colas Közlekedésépítő Kft. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként; valamint a Strabag Általános Építő Kft. és Strabag AG szintén közös ajánlattevőként.
Az M44-es az M8-as egy rövid szakaszával kiegészülve az M5-ös autópályához bekapcsolva biztosít gyorsforgalmi elérhetőséget a békési megyeszékhelynek. Az összesen 111 kilométeres új út három nagy szakaszban jön létre.
A 62 kilométeres középső szakaszon (Tiszakürt és Kondoros között) már előrehaladott munkák folynak, míg a nyugati 31 kilométeres szakaszon (Nagykőrös-Tiszakürt) nemrég jelent meg az egyik ütem kivitelezői közbeszerzése.
A most kihirdetett 18 kilométeres keleti szakaszon a hirdetmény nettó 41 milliárd forintos szerződési értéket jelölt meg. A beruházásban az útépítés mellett többek közt az alábbi feladatokat is végre kell hajtania a nyertes Duna Aszfaltnak:


A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.
Az ágazat korszakváltására hívja fel a figyelmet a Portfolio Csoport idei építőipari konferenciája, a Future of Construction. A meghívott előadók, szakemberek arra a fontos kérdésre igyekeznek válaszolni, hogy hol tart az ágazati innovációk gyakorlati alkalmazása.