A 62 kilométeres első ütemben a töltésalapozás van folyamatban, a próbaszakaszok aszfaltozási munkái ősszel kezdődnek. A NIF szerint a Hódút, a Duna Aszfalt, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Soltút és az A-Híd tartják az ütemtervet.
Dankó Béla, Békés megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője a Csabacsűd közelében tartott csütörtöki sajtóbejáráson elmondta, hogy ütemterv szerint halad az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti részének megépítése. A 62 kilométeres szakaszt 2019 harmadik negyedévétől használhatják a közlekedők.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője beszámolt a részletekről is: elmondta, hogy a Csabacsűd és Kondoros közti részen már megtörtént a lőszermentesítés, valamint a bozót- és cserjeirtás is. Jelenleg még tart a régészeti feltárás, de ezzel párhuzamosan, 8-9 km hosszan humuszolás, valamint 6 km hosszan töltésalapozás zajlik.
Idén szeptember-október környékén kezdődnek a cementstabilizációs aszfaltozási munkák a próbaszakaszokon, így tartható a 2019-es harmadik negyedévi határidő. A kivitelezők eddig már százezer köbméter földet használtak fel, a homok és a kavics részben vasúton érkezik a depóba, részben pedig ideiglenes szállítóutakon, amelyek megerősített földutak. A munka volumenének további érzékeltetésére Kiss Boglárka hozzátette: a területen naponta 8 ezer köbméter földet mozgat meg mintegy 80 teherautó.
A munkálatok az első szakaszon három területre osztva zajlanak: a Tiszakürt és Kunszentmárton közötti 20,5 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. dolgozik, Kunszentmárton és Csabacsűd között (20,5 km) az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft., az A-Híd Zrt. alkotta konzorcium, míg Csabacsűd és Kondoros között (20,4 km) szintén a Duna Aszfalt és a Hódút.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.