A Hódút és a Duna Aszfalt, valamint az Euoroaszfalt, Swietelsky, Soltút, A-Híd alkotta konzorcium is ütemterv szerint halad az összesen 62 kilométeres szakaszon.
Ütemterv szerint halad az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának megépítése - adta hírül a NIF. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres szakaszt 2019 harmadik negyedévében használhatják a közlekedők.
A sajtóközleményből kiderül, a területen a tavaszi hónapokban a szállítóutak megerősítése, valamint a hidak próbacölöpözése zajlik. A kivitelező cégek befejezték a bozót-és cserjeírtást, a fakivágást valamint a szükséges épületek bontását. Az elkövetkező időszakban folytatódnak a régészeti munkálatok. A területen párhuzamosan zajlik majd a humuszleszedés és töltésépítés, valamint elkezdődik a hidak cölöpözése is.
A munkálatok három területen zajlanak: a Tiszakürt és Kunszentmárton közötti 20,5 kilométeren a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. dolgozik, Kunszentmárton és Csabacsűd között (20,5 km) az EuroAszfalt Kft., Swietelsky Magyarország Kft., Soltút Kft., A-Híd Zrt. alkotta konzorcium, míg Csabacsűd és Kondoros között (20,4 km) szintén a Duna Aszfalt és a Hódút.
A beruházás során négy különszintű csomópont, 49 híd, négy vadátjáró, öt ökológiai átjáró épül. Az első alszakaszon Kunszentmártonnál egy 450 méteres acél ívhíd épül a Körösön, ami meglévő a Körös-hidak építészeti hagyományait követi.
Az M44-es Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosítja majd, 111 kilométeres négysávos úttal összekötve az M5-ös autópályát Békés megye székhelyével. A befejező szakasz tervpályázatáról Kondoros és Békéscsaba között nemrég adtunk hírt.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.