A Market is kiáll a 18 év alattiak jogaiért
UNICEF Magyarország (Facebook)

A Market is kiáll a 18 év alattiak jogaiért

magyarepitok.hu

2017.11.15. 13:27

A UNICEF globális Gyerekhang kampányának köszönhetően számos szervezet életébe bepillantást nyerhetnek a gyerekek, és elmondhatják véleményüket az őket érintő kérdésekben.

A UNICEF Gyerekhang projektje arra hívja fel a figyelmet világszerte, hogy a gyermekek jogait épp olyan alapvető kötelezettségünk tiszteletben tartani és megvédeni, mint a felnőttekét. November 20-án ezért a gyerekek lehetőséget kapnak, hogy számos, felnőttek által meghatározott területen kipróbálhassák magukat, s elmondhassák, mit gondolnak némely társadalmi, közéleti szerepvállaló tevékenységéről, valamint feltehessék a kérdéseiket. Átvehetik az irányítást számtalan helyszínen, a médiától kezdve a sport és a szórakoztatás színterein át az államigazgatásig.

A UNICEF Gyerekhang magyarországi eseménysorozatát egy olyan globális kampány részeként rendezik meg, amely állam- és kormányfők, jelentős nemzetközi szervezetek vezetői és számtalan világsztár részvételével zajlik. A Market Építő Zrt. támogatóként csatlakozott, mert a vállalat szerves részét képezi a társadalomért, környezetünkért, az emberek életkörülményeinek javításáért való elkötelezettség: a UNICEF munkáját is segíti a gyermekek jogai, jólléte és biztonsága érdekében.

 

Mit ünneplünk november 20-án?

1989. november 20-án fogadták el azt a gyermekek jogait rögzítő ENSZ-egyezményt, amely többek között az élethez, a családban való nevelkedéshez, az állampolgársághoz, az oktatáshoz való jogokat biztosítja az aláíró tagállamokban élő gyerekek számára. Kiemelten azt a jogot, hogy minden gyermek - korára és érettségére való tekintettel - megnyilatkozhasson az őt érintő kérdésekben.

November 20-án tehát arra hívják fel az emberek figyelmét világszerte, hogy a gyermekek jogait nemhogy nem tagadhatjuk meg, de még csak félvállról sem vehetjük csak azért, mert az érintettek nem töltötték be a 18. életévüket.

 

 

A gyerekek azt is megtapasztalhatják, hogyan zajlik egy építkezés

Az OTP Bank, a Market Zrt., a Telenor, a dm Magyarország, a Wizz Air, a Budapest Eye, a Róbert Károly Magánkórház és a Pappas Autó vállalta, hogy aktív részese lesz a Gyerekhang-programnak. Ezek a cégek a UNICEF-fel együttműködve olyan programokkal várják a gyerekeket - a kisiskolásoktól egészen a gimnazistákig -, amelyek révén interaktívan, a mindennapi folyamatokban ismerhetik meg, hogyan zajlik például egy építkezés, milyen munkát végeznek egy boltban vagy egy bankban, hogyan kell repülőgépet vezetni vagy épp hogyan működik egy ultrahang berendezés.

A helyszíneken arra is lehetőség nyílik, hogy a gyerekek kifejthessék véleményüket a látottakról és a korábban tapasztaltakról, illetve információhoz jussanak arról, hogy az élet adott területe hogyan változik éppen és mi várható az ő felnőttkorukra.

Átveszik a terepet a médiában is: több országos televízió, újság és internetes oldal von be fiatalokat a szerkesztőség munkájába. Az amerikai és a svéd nagykövetség különleges programot szervez, melynek során ki lehet majd próbálni a diplomaták szerepét, és megszólal majd a gyermekek hangja a Nemzeti, a Víg, a Katona József, a Radnóti és az Örkény Színházban is.

 

Milyen szervezetek vesznek még részt az akcióban?

  • Az állami intézmények közül az Országos Mentőszolgálat, az Országos Rendőrfőkapitányság, a Magyar Nemzeti Levéltár, az Országház, az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala és a Néprajzi Múzeum csatlakozott a kezdeményezéshez - utóbbi adja a UNICEF Gyerekhang Pályázat díjátadójának helyszínét. Ez a pályázat a résztvevőktől rajzokat, kisfilmeket, fotókat és írásműveket várt, amelyek közül a legjobbakat nyomtatott és online újságok hasábjain láthatjuk viszont, valamint citylight felületeken a köztereken is a JCDecaux jóvoltából.
  • Számos ismert művész és médiaszemélyiség egy-egy napjába is bepillantást nyerhetnek majd a gyerekek a TMC Managementnek köszönhetően. Együtt vívhatnak Imre Géza, világ- és Európa-bajnok párbajtőr vívóval, együtt játszhatnak a magyar vízilabda válogatottal. és a hétvégi labdarúgó mérkőzéseken bevonulhatnak a játékosokkal.
  • A programban részt vesznek Budaörs, Orosháza és Zalaegerszeg, UNICEF Gyerekbarát Települések is.
  • Az iskolák bevonásához az UNICEF globális központja egy speciális programot állított össze, ami játékos javaslatokat tartalmaz arra, hogyan szervezhetnek a tanárok és a diákok közösen saját iskolai eseményeket a világnapra és ezzel hogyan kapcsolódhatnak a Gyerekhang kampányhoz. Bárki csatlakozhat a kezdeményezéshez a közösségi média felületein, aki hangot szeretne adni a környezetében élő gyerekek véleményének a #UNICEFgyerekhang segítségével.
  • A programban részt vesznek többek között David Beckham, Katy Perry, Millie Bobby Brown, Hugh Jackman, továbbá államelnökök, miniszterelnökök, világszervezetek vezetői.

 

Nem csak november 20. szól a gyermekekről

A Gyerekhang eseménysorozata már november 11-én elkezdődött. A cél éppen az, hogy ne csak az év egyetlen kitüntetett napján figyeljünk a gyermekek jogaira, hanem a mindennapjainkban is tudatosítsuk magunkban a 28 évvel ezelőtt ratifikált Gyermekjogi Egyezmény pontjait. A kampány részeként a budapesti Lánchíd a világnapot megelőző egész hétvégén a UNICEF kék színével lesz kivilágítva.

A segélyszervezet számos módon segíti Magyarországon is a gyermekek védelmét. Az egyik a HelpApp nevű mobilalkalmazás, amelyben a gyerekek online kérhetnek segítséget bántalmazás esetén. Több, mint 12 ezer gyermeket ért el az Ébresztő-óra országos gyerekjogi iskolai oktatási program és idén elindult a jogsegély oldal is, ahol azok küldhetnek üzenetet, akiknek kérdésük van a gyerekbántalmazás kapcsán – legyen az felnőtt vagy gyerek.

Market Építő Zrt.társadalmi felelősségvállalás