A magyarok számára összesen 19 érmet hozó vb-n Hlatky Réka egy arany-, négy ezüst- és két bronzéremig jutott.
A Nemzetközi Kajak-kenu Szövetség (ICF) szervezésében Moszkvában rendezték meg a sárkányhajó világbajnokságot, ahol a magyar válogatottat 140 fős magyar delegáció képviselte. A felhős, esős időben gyakorlatilag minden számban és kategóriában indult magyar egység. A senior és masters kategóriában tízfős és húszfős hajók küzdöttek egymással 200, 500, valamint 2000 méteren, a vb-n összesen 19 ország képviseltette magát.
A magyarok remekül helytálltak, és összesítésben 2 aranyéremmel, 10 ezüstéremmel és 7 bronzéremmel az éremtábla előkelő, ötödik helyén végeztek. A világbajnokság egyik klasszisa Hlatky Réka, a mélyépítő építőipari cég, a Hódút Kft. munkatársa volt, aki összesen 1 arany-, 4 ezüst- és 2 bronzérmet szerzett a négynapos viadalon.
A sárkányhajózás a világ második legnépesebb sportága, több mint kétezer éves múltja van, Kínából származik, Magyarországon a 90-es évek elején honosodott meg. A tíz, illetve húszfős hajók orrában egy dobos háttal a menetiránynak ülve adja a ritmust az evezéshez, míg a leghátsó ember a kormányrudat kezeli. Az evezősök egymás mellett párokban ülve eveznek, a megfelelő ritmushoz és a szükséges iramváltásokhoz óriási összhangra van szükség. A sportágnak komoly közösségszervező ereje van, ennek megfelelően Magyarországon évek óta egyre népszerűbb sárkányhajófesztiválokat rendeznek, ahol elsősorban amatőr csapatok indulnak.
A moszkvai vb legkedveltebb és legizgalmasabb száma a 2000 m-es üldözéses verseny volt, ahol a csapatokat 10 másodpercenként indították, és egy 500 m-es pályán kellett köröket megtenni. A táv a sportág kiemelkedő kategóriája, a leglátványosabb jelenetei akkor adódnak, amikor több hajó érkezik egyszerre a fordulókhoz, az itteni előzések sokszor eldöntik a versenyt. A 12 méteres hajók olykor csak centikkel kerülik el egymást ezekben a szituációkban.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.