A Duna Aszfalt elkészült az 55-ös főút utolsó hiányzó szakaszának fejlesztésével.
Kedden délelőtt átadták az 55-ös főútnak a mórahalomi elkerülő és a Bács-Kiskun - Csongrád megyehatár közötti szakaszát. Ahogy azt korábban is megírtuk, a Csongrád megyei beruházásban a kivitelező Duna Aszfalt Kft. a kétszer egy sávos főúton egy 15,7 kilométeres hosszúságú szakaszt felújított, szélesített, illetve 115 kN-os tengelyterhelésre erősített.
A beruházás magában foglalta a főúttal párhuzamosan egy 12,7 kilométeres új kerékpárút kiépítését is, valamint egy 3 kilométeres meglévő kerékpárút-szakasz átépítését is.
A csomópontok áteresztőképességének növelése érdekében szintbeni kanyarodósávok is kiépültek.
A főút Mórahalmot elkerülő szakaszát 2015-ben helyeztek forgalomba, az 55-ös főút Szeged és Mórahalom közötti szakasza szintén abban az évben újult meg. A most megújuló szakasz maradt utoljára a Szeged és Baja között mintegy 100 kilométeren futó főút felújítási munkáiból. Ugyanakkor a mostani fejlesztéssel teljessé válik a Szegedtől Bajáig tartó bicikliút.
Az Ásotthalmon tartott átadón B. Nagy László, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a 2015-ben kezdődött projekt által a Baja és Szeged közötti 100 kilométeres út teljes egészében alkalmassá vált az EU által előírt 11 és fél tonnás terhelésre.
Juhász Tünde, a Csongrád megye kormánymegbízottja elmondta, a Csongrád megyei kormányhivatal az elmúlt évben összesen 4,5 milliárd forintot fordított infrastrukturális beruházásra. Hozzátette, a teljessé vált kerékpárút elsősorban a tanyás térségben és a környék kistelepülésein élők mindennapjait segíti majd.
Juhász Zoltán, a beruházó NIF Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese rámutatott, az 55-ös út Szeged és Baja közötti megújulását célzó projekt története 2006-ban indult, így a keddi átadó jelentős mérföldkőnek számít. A most átadott szakaszon a kivitelező Duna Aszfalt
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.