A Duna Aszfalt elkészült az 55-ös főút utolsó hiányzó szakaszának fejlesztésével.
Kedden délelőtt átadták az 55-ös főútnak a mórahalomi elkerülő és a Bács-Kiskun - Csongrád megyehatár közötti szakaszát. Ahogy azt korábban is megírtuk, a Csongrád megyei beruházásban a kivitelező Duna Aszfalt Kft. a kétszer egy sávos főúton egy 15,7 kilométeres hosszúságú szakaszt felújított, szélesített, illetve 115 kN-os tengelyterhelésre erősített.
A beruházás magában foglalta a főúttal párhuzamosan egy 12,7 kilométeres új kerékpárút kiépítését is, valamint egy 3 kilométeres meglévő kerékpárút-szakasz átépítését is.
A csomópontok áteresztőképességének növelése érdekében szintbeni kanyarodósávok is kiépültek.
A főút Mórahalmot elkerülő szakaszát 2015-ben helyeztek forgalomba, az 55-ös főút Szeged és Mórahalom közötti szakasza szintén abban az évben újult meg. A most megújuló szakasz maradt utoljára a Szeged és Baja között mintegy 100 kilométeren futó főút felújítási munkáiból. Ugyanakkor a mostani fejlesztéssel teljessé válik a Szegedtől Bajáig tartó bicikliút.
Az Ásotthalmon tartott átadón B. Nagy László, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a 2015-ben kezdődött projekt által a Baja és Szeged közötti 100 kilométeres út teljes egészében alkalmassá vált az EU által előírt 11 és fél tonnás terhelésre.
Juhász Tünde, a Csongrád megye kormánymegbízottja elmondta, a Csongrád megyei kormányhivatal az elmúlt évben összesen 4,5 milliárd forintot fordított infrastrukturális beruházásra. Hozzátette, a teljessé vált kerékpárút elsősorban a tanyás térségben és a környék kistelepülésein élők mindennapjait segíti majd.
Juhász Zoltán, a beruházó NIF Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese rámutatott, az 55-ös út Szeged és Baja közötti megújulását célzó projekt története 2006-ban indult, így a keddi átadó jelentős mérföldkőnek számít. A most átadott szakaszon a kivitelező Duna Aszfalt
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.