Már az útszélesítésnél és az ívkorrekciónál tart a Duna Aszfalt az 55-ös főút utolsóként megújuló szakaszán.
A tervek szerint halad a Duna Aszfalt Kft. az 55-ös út utolsó szakaszának felújításával – derült ki a Mórahalom közelében tartott csütörtöki sajtótájékoztatón.
A magyar mélyépítő cég a mórahalomi elkerülő út és a Csongrád-Bács-Kiskun megyehatár közötti kátyús, nyomvályús szakaszt felújítja, szélesíti és 115 kN-os tengelyterhelésre erősíti. Így a 15,7 kilométeres útszakasz jobban bírja majd az erős teherforgalmat is. A projektben az úttal párhuzamosan futó 3,3 kilométeres kerékpárutat is átépítik, és 12,5 kilométerrel meghosszabbítják.
A tájékoztatón kiderült, jelenleg az útszélesítés és az ívkorrekció folyik, másutt a vízelvezető árkokat alakítják ki. A munkák várhatóan szeptember végéig járnak sebességkorlátozással és jelzőlámpás, félpályás tereléssel. A delmagyar.hu azt írta, a beruházás befejezésének határideje 2018. március 30., ugyanakkor a lap úgy tudja, a kivitelező már idén szeretné befejezni a munkák útpályán zajló részét.
A főút Mórahalmot elkerülő szakaszát 2015-ben helyeztek forgalomba, az 55-ös főút Szeged és Mórahalom közötti szakasza szintén abban az évben újult meg. A most megújuló szakasz maradt utoljára a Szeged és Baja között mintegy 100 kilométeren futó főút felújítási munkáiból. Ugyanakkor a mostani fejlesztéssel teljessé válik a Szegedtől Bajáig tartó bicikliút.
A mostani projektet 6 milliárd 28 millió forint uniós és hazai forrásból fedezi a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő. A felújítás részeként három, balra kanyarodó sávval ellátott csomópont épül át, ebből kettő Ásotthalomnál, egy pedig Öttömösnél.
A sajtótájékoztatón Fackelmann István ásotthalmi alpolgármester azt emelte ki, hogy a beruházás révén végre biztonságban közlekedhetnek a kerékpárosok is, ami nagyon fontos a kiterjedt tanyavilággal rendelkező településnek. B. Nagy László Csongrád megyei országgyűlési képviselő úgy fogalmazott, a projekt által a dél-magyarországi régió olyan köldökzsinórt kap, amely európai színvonalú, biztonságos és gyors összeköttetést teremt.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.