Átadták csütörtökön az 55-ös főút Szeged és Mórahalom közötti 12,3 kilométeres felújított szakaszát, a beruházás 4,29 milliárd forintba került.
B. Nagy László, a térség országgyűlési képviselője és megyei fejlesztési biztos kiemelte, hogy kettes számú főútnak számít, de az ittenieknek egyes számú, hiszen összeköti a Dél-Alföldet a Dél-Dunántúllal. A jövőben megépülő Kelebia és Mórahalom közötti útszakasszal befejeződik az 55-ös út Csongrád megyei szakaszának megújulása. Gyorsabbá biztonságosabbá válik a közlekedés, az úttest akár a 130 km/órás sebességet is elbírja, de a fejlesztési biztos inkább azt tanácsolta, hogy mindenki tartsa be a 90-es sebességkorlátozást, ez utóbbiban a rendőrség is segítségükre lesz.
A térség lakossága nevében Nógrádi Zoltán, Mórahalom polgármestere mondott köszönetet. Rámutatott, a mórahalmi elkerülő út átadásának hatása az ünnepség után két órával már jelentkezett, megszűnt a kamionok áthaladása a településen, csendesebb lett a környék, tisztább a környezet. Hangsúlyozta, ötven éve nem újult meg az 55-ös út ilyen szinten, a mostani változás az akkori – mára elavult – felújításhoz hasonló. Megköszönte a kormánynak, az általa közvetített Európai Uniós pályázatoknak és a kivitelezőknek a segítséget, a munkát.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, az öt ütemből a negyedik rész is megépült ezzel a szakasszal. Az útszakaszon 3,1 kilométeren új bicikliút is kiépült, új hidat hoztak létre a Maty-ér felett, segítve ezekkel a kerékpáros társadalmat. Domaszék két körforgalmat nyert, az autóbuszok számára húsz új megállóhely épült ki, egyet pedig felújítottak.Ellenállóbb lett a burkolat a korábbiakhoz képest. A teljes fejlesztés 78 kilométert érintett, így a Tisza és Duna medre között már hatvan kilométeres szakaszon jött létre olyan szakasz, amely elkerüli a lakott településeket, így jelentős gyorsul a közlekedés. Az érintett 12,3 kilométer hosszúságú út kiépítése 4,3 milliárd forintba került.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.