A Colas és a Délút által épített hódmezővásárhelyi elkerülőn március végén már közlekedhetnek az autósok, amennyiben a híd sikeresen vizsgázik a próbaterhelésen.
Pénteken és szombaton zajlik a Colas Zrt. és a Délút Kft. által kivitelezett hódmezővásárhelyi elkerülőn a kopáncsi körhíd próbaterhelése, mely a különleges műtárgyak esetén előírható – tájékoztatott a helyszínen Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője. Pénteken statikus próbaterhelés történik hat, egyenként negyven tonnával megterhelt teherautó segítségével. Ezek minden támaszközben negyed órát töltenek el, miközben a szakemberek megmérik, hogyan hajlik és feszül a híd.
Szombaton kerül sor a dinamikus próbaterhelésre (szintén mérés mellett), mely során ugyanezek a teherautók különböző sebességgel hajtanak végig a hídon. A mérési eredményeket két-három hét alatt értékelik ki, s utána indulhat a műszaki átadás-átvétel. Ha minden rendben zajlik, akkor március végére megtörténik a szakasz részleges forgalombahelyezése – ismertette a szóvivő.
A körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti négy hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ág hídjaiból. A 47-es főút feletti hídrészekhez négy-négy íves acél gerenda tartozik, amelyek hossza 23-25 méter között változik, súlyuk pedig páronként körülbelül 30 tonna.
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter és Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere kiemelték, hogy a több mint 12 kilométeres elkerülő márciusi átadása egy húsz éve várt esemény a város számára.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.