A Colas és a Délút által épített hódmezővásárhelyi elkerülőn március végén már közlekedhetnek az autósok, amennyiben a híd sikeresen vizsgázik a próbaterhelésen.
Pénteken és szombaton zajlik a Colas Zrt. és a Délút Kft. által kivitelezett hódmezővásárhelyi elkerülőn a kopáncsi körhíd próbaterhelése, mely a különleges műtárgyak esetén előírható – tájékoztatott a helyszínen Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője. Pénteken statikus próbaterhelés történik hat, egyenként negyven tonnával megterhelt teherautó segítségével. Ezek minden támaszközben negyed órát töltenek el, miközben a szakemberek megmérik, hogyan hajlik és feszül a híd.
Szombaton kerül sor a dinamikus próbaterhelésre (szintén mérés mellett), mely során ugyanezek a teherautók különböző sebességgel hajtanak végig a hídon. A mérési eredményeket két-három hét alatt értékelik ki, s utána indulhat a műszaki átadás-átvétel. Ha minden rendben zajlik, akkor március végére megtörténik a szakasz részleges forgalombahelyezése – ismertette a szóvivő.
A körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti négy hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ág hídjaiból. A 47-es főút feletti hídrészekhez négy-négy íves acél gerenda tartozik, amelyek hossza 23-25 méter között változik, súlyuk pedig páronként körülbelül 30 tonna.
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter és Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere kiemelték, hogy a több mint 12 kilométeres elkerülő márciusi átadása egy húsz éve várt esemény a város számára.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.