A Colas és a Délút által épített hódmezővásárhelyi elkerülőn március végén már közlekedhetnek az autósok, amennyiben a híd sikeresen vizsgázik a próbaterhelésen.
Pénteken és szombaton zajlik a Colas Zrt. és a Délút Kft. által kivitelezett hódmezővásárhelyi elkerülőn a kopáncsi körhíd próbaterhelése, mely a különleges műtárgyak esetén előírható – tájékoztatott a helyszínen Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője. Pénteken statikus próbaterhelés történik hat, egyenként negyven tonnával megterhelt teherautó segítségével. Ezek minden támaszközben negyed órát töltenek el, miközben a szakemberek megmérik, hogyan hajlik és feszül a híd.
Szombaton kerül sor a dinamikus próbaterhelésre (szintén mérés mellett), mely során ugyanezek a teherautók különböző sebességgel hajtanak végig a hídon. A mérési eredményeket két-három hét alatt értékelik ki, s utána indulhat a műszaki átadás-átvétel. Ha minden rendben zajlik, akkor március végére megtörténik a szakasz részleges forgalombahelyezése – ismertette a szóvivő.
A körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti négy hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ág hídjaiból. A 47-es főút feletti hídrészekhez négy-négy íves acél gerenda tartozik, amelyek hossza 23-25 méter között változik, súlyuk pedig páronként körülbelül 30 tonna.
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter és Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere kiemelték, hogy a több mint 12 kilométeres elkerülő márciusi átadása egy húsz éve várt esemény a város számára.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.