Az 1951 óta tervezett villamosításnak köszönhetően jövő hétfőtől állnak forgalomba a villamos motorvonatok, az új menetrendet később vezetik be.
A terveknek megfelelően április 9-étől korszerű villanyvontatású FLIRT motorvonatok közlekednek Budapest és Esztergom között. A budapesti Rákosrendező és a Duna-parti város közötti 51 kilométeren 2016 nyarán kezdődtek meg a villamosítási és kapcsolódó építési munkálatok a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium kivitelezésében, az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. és TRSZ Kft. részvételével. A korabeli sajtó szerint már 1951-ben is tervezett beruházás állásáról Esztergom vasútállomásán tájékoztatták a sajtó képviselőit.
A tájékoztatón kiderült, a 122 éves vasútvonal teljes hosszában befejeződött a felsővezeték kiépítése. Üzembe helyezték az új D55 típusú biztosítóberendezéseket Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon, ezeknek köszönhetően a teljes vonal alkalmassá vált a villamos vontatásra.
Április 9-től a dízel járművek helyett többnyire villamos motorvonatok (a Desiro motorvonatok helyett FLIRT motorvonatok) közlekednek az eddigivel azonos időpontokban. A menetrend változása késő tavasszal várható. A Budapest-Esztergom vonal villamosításával a korábban 1 óra 28 perces menetidő 1 óra 9 percre csökken, majd a májustól induló, sűrűbb menetrenddel 1 óra 2 perc lesz az utazás ideje.
A villamosítási és kapcsolódó építési munkákat magában foglaló beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható. A felsővezeték építésén túl már befejeződtek Istvántelek alállomás bővítési munkái, átépült Angyalföld állomás vágányhálózata, elkészült Angyalföld és Újpest között a második vágány, valamint Rákosrendező és Angyalföld közötti vágány építése is.
Tavaly december óta használhatják az utasok Angyalföldön a Béke úti aluljárót, ami könnyebb átszállási lehetőséget teremtett a vonat és a 12-es, 14-es villamosok között. Erről a projektről itt számoltunk be.
Dorogon befejezték a második vágány építését, a beruházás befejezéséig a vontatási alállomás, valamint az autóbuszforduló és hozzátartozó megközelítő utak építési munkáival is elkészül a kivitelező.
A vonal korszerűsítésével egyidejűleg Esztergom állomás is átépült. Még zajlik a buszforduló és hozzátartozó megközelítő utak, a Baross utca és az állomási előtér átépítése is, továbbá két új körforgalom is elkészül a következő hónapokban.
A kiegészítő biztosítóberendezési munkálatok külön projekt keretében, de a villamosítással összhangban valósulnak meg. Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomások új D55 típusú biztosítóberendezésének telepítését, és üzembehelyezését követően az angyalföldi és a dorogi biztosítóberendezés telepítése is megkezdődik, amelyek üzembehelyezésének tervezett időpontja 2019. január.
Várhatóan 2019. tavaszára megvalósul az utastájékoztatási berendezések létesítése is.




















Több milliárd forint értékben sportpályák, zöldfelületek és közösségi terek újultak meg.
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.