Újabb mérföldkőhöz érkezett az 1-es villamos meghosszabbítása, a Colas Alterra és a Siemens már az Etele út-Fehérvári út csomópont átépítésén dolgozik.
Az 1-es járat Budapest egyik legfontosabb villamosvonala, a Hungária körút mentén haladva számos közlekedési csomópontot köt össze. A vonal a fővárosi közösségi közlekedés folyamatos fejlődésének részeként 2015-ben érte el jelenlegi végállomását az Etele tér és a Fehérvári út csomópontjánál az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. nívódíjas munkájával.
Tavaly novemberben megkezdődött a vonal újabb meghosszabbítása, mellyel a Kelenföldi pályaudvart is eléri. A Colas Alterra ezúttal a Siemens Zrt.-vel dolgozik együtt a mintegy 8,5 milliárd forintos projekten, melyről lapunk nemrég interjúban számolt be.

Most az 1-es villamos eddigi végállomásának bontási és átépítési munkálatait kezdte meg a konzorcium, melynek során az eddigi pályaelemeket elbontják és új síneket, felsővezetékeket, valamint közműveket alakítanak ki.
A csomópontban zajló kivitelezés miatt június 6-ig ideiglenesen nem tudnak áthaladni a dél-budai villamosok az Etele úton. Az érintett 17-es, 41-es és 47-es járatok ugyan a teljes vonalukon tudnak közlekedni, de az utasoknak át kell szállniuk a munkaterület által két részre osztott pálya másik részén közlekedő szerelvényre.

Az 1-es villamos meghosszabbítása a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros közös fejlesztése, melyet az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával valósítanak meg.
A projekt során nem csupán új síneket építenek, hanem jelentős térrendezésre is sor kerül: az Etele park teljes hosszában megújul a növényzet, a járófelület, a dísztér, és vízjátékot is építenek. Emellett a beruházásban összesen mintegy 400-500 fát és 11 ezer cserjét ültetnek ki, illetve 21 600 négyzetméteren felújítják a füves területeket is. Mindezeknek köszönhetően a villamos építkezése nem csupán a közlekedést, hanem a városképet is fejleszti.

A SWIETELSKY Magyarország több mint három évtizede építi és formálja hazánk infrastruktúráját. A vállalat út-és magasépítési beruházásai mellett kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi és vízépítési feladatokra, valamint a hulladékgazdálkodási rendszerek megvalósítására. Interjúnkban a szakterületek szakértőivel, felelős vezetőivel beszélgettünk.
Az ÉVOSZ Média Tagozata 2023 után ismét felmérte az építőipari vállalkozások kommunikációs gyakorlatát. A felmérésben nagyrészt közepes és nagy vállalatok vettek részt. Idén a kérdőív kitért a HR-el való együttműködésre, a versenytársfigyelésre, valamint a vállalatok közötti (B2B) és a lakossági (B2C) kommunikációra is.