Újabb mérföldkőhöz érkezett az 1-es villamos meghosszabbítása, a Colas Alterra és a Siemens már az Etele út-Fehérvári út csomópont átépítésén dolgozik.
Az 1-es járat Budapest egyik legfontosabb villamosvonala, a Hungária körút mentén haladva számos közlekedési csomópontot köt össze. A vonal a fővárosi közösségi közlekedés folyamatos fejlődésének részeként 2015-ben érte el jelenlegi végállomását az Etele tér és a Fehérvári út csomópontjánál az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. nívódíjas munkájával.
Tavaly novemberben megkezdődött a vonal újabb meghosszabbítása, mellyel a Kelenföldi pályaudvart is eléri. A Colas Alterra ezúttal a Siemens Zrt.-vel dolgozik együtt a mintegy 8,5 milliárd forintos projekten, melyről lapunk nemrég interjúban számolt be.
Most az 1-es villamos eddigi végállomásának bontási és átépítési munkálatait kezdte meg a konzorcium, melynek során az eddigi pályaelemeket elbontják és új síneket, felsővezetékeket, valamint közműveket alakítanak ki.
A csomópontban zajló kivitelezés miatt június 6-ig ideiglenesen nem tudnak áthaladni a dél-budai villamosok az Etele úton. Az érintett 17-es, 41-es és 47-es járatok ugyan a teljes vonalukon tudnak közlekedni, de az utasoknak át kell szállniuk a munkaterület által két részre osztott pálya másik részén közlekedő szerelvényre.
Az 1-es villamos meghosszabbítása a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros közös fejlesztése, melyet az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával valósítanak meg.
A projekt során nem csupán új síneket építenek, hanem jelentős térrendezésre is sor kerül: az Etele park teljes hosszában megújul a növényzet, a járófelület, a dísztér, és vízjátékot is építenek. Emellett a beruházásban összesen mintegy 400-500 fát és 11 ezer cserjét ültetnek ki, illetve 21 600 négyzetméteren felújítják a füves területeket is. Mindezeknek köszönhetően a villamos építkezése nem csupán a közlekedést, hanem a városképet is fejleszti.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.