A Délút munkájával elkészült a Kübekházát Rábéval a szerbiai határon összekötő új közvetlen kapcsolat.
Átadták délelőtt a Szegedtől délkeletre található Kübekháza és a szerbiai Vajdaságban fekvő (többségében magyarok lakta) Rábé közötti határátkelőt. A magyar fél mintegy 1,3 milliárd forintos beruházásban épített több mint 2 kilométernyi új utat, a kivitelezést a Délút Építő és Bányászati Kft. végezte el.
A tavaly nyáron aláírt szerződés alapján elkezdődött munkáltokban az uniós Interreg program támogatásával jött létre határátkelő. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) információi szerint a projekt tartalmazta
A szerbiai területen az építkezéshez kapcsolódva ezen felül egy 1,3 kilométeres útszakaszt korszerűsítenek.
Az átadón Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: Magyarország és Szerbia között folyamatosan épülnek az új határátkelők, hogy megszűnjenek az olyan észszerűtlen és méltatlan helyzetek, mint hogy az egymástól öt percre található Kübekháza és Rábé lakói 50 kilométeres kerülővel látogathattak el a szomszédos településre.
Az új átkelő a két ország között a kilencedik, az elmúlt években átadottak sorában a negyedik.
A magyar szerb határon így átlagosan csak 18 kilométer a távolság két átkelő között.
A program folytatódik:
Ivica Dacic szerb külügyminiszter úgy fogalmazott, az újabb határátkelőhely megnyitása hozzájárul az áruk és emberek szabad áramlása mellett a régió fejlődéséhez is, ennek hasznát mindkét ország lakosai élvezni fogják. A külügyminiszter hangsúlyozta: fontos, hogy Magyarország támogatja Szerbia európai integrációját és leghangosabb szószólója az ország uniós tagságának.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.