A Délút munkájával elkészült a Kübekházát Rábéval a szerbiai határon összekötő új közvetlen kapcsolat.
Átadták délelőtt a Szegedtől délkeletre található Kübekháza és a szerbiai Vajdaságban fekvő (többségében magyarok lakta) Rábé közötti határátkelőt. A magyar fél mintegy 1,3 milliárd forintos beruházásban épített több mint 2 kilométernyi új utat, a kivitelezést a Délút Építő és Bányászati Kft. végezte el.
A tavaly nyáron aláírt szerződés alapján elkezdődött munkáltokban az uniós Interreg program támogatásával jött létre határátkelő. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) információi szerint a projekt tartalmazta
A szerbiai területen az építkezéshez kapcsolódva ezen felül egy 1,3 kilométeres útszakaszt korszerűsítenek.
Az átadón Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: Magyarország és Szerbia között folyamatosan épülnek az új határátkelők, hogy megszűnjenek az olyan észszerűtlen és méltatlan helyzetek, mint hogy az egymástól öt percre található Kübekháza és Rábé lakói 50 kilométeres kerülővel látogathattak el a szomszédos településre.
Az új átkelő a két ország között a kilencedik, az elmúlt években átadottak sorában a negyedik.
A magyar szerb határon így átlagosan csak 18 kilométer a távolság két átkelő között.
A program folytatódik:
Ivica Dacic szerb külügyminiszter úgy fogalmazott, az újabb határátkelőhely megnyitása hozzájárul az áruk és emberek szabad áramlása mellett a régió fejlődéséhez is, ennek hasznát mindkét ország lakosai élvezni fogják. A külügyminiszter hangsúlyozta: fontos, hogy Magyarország támogatja Szerbia európai integrációját és leghangosabb szószólója az ország uniós tagságának.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.
Első ízben adták át Kőbánya Építészeti Díját, ahol többek között a Market Építő Zrt. által kivitelezett Bosch Budapest Innovációs Kampusz is dicséretben részesült.